Jak znaleźć szkołę, w której dziecko jest szczęśliwe?
Podcast / 11 lipca 2017 / Ilość odsłon: 3 830

Sukcesu w życiu nie odnoszą ci, którzy mieli w szkole piątki i szóstki. Sukces w życiu odnoszą ci, którzy mają swoje pasje, lubią się uczyć i wierzą w siebie – dr Marzena Żylińska   Drodzy słuchacze, Kolejny nasz wywiad miał miejsce tuż po szkoleniu jakie przeprowadziliśmy na prośbę Pani dr Marzeny Żylińskiej, która zorganizowała dla wyjątkowych nauczycieli z całej Polski kilkudniowy maraton wykładowo-warsztatowy pod wspólnym tytułem „Warsztatownia –  nurty edukacji alternatywnej w świetle badań nad mózgiem”. Listen to „ONDU#005: Jak znaleźć szkołę, w której dziecko jest szczęśliwe?” on Spreaker. Dzień był wyjątkowy również z powodu pogody, jaka szalała za oknem. Najpierw afrykańskie upały a po południu tropikalna burza z nawałnicą, po której jeszcze przez blisko godzinę osiedlowe uliczki wyglądały jak wezbrane strumienie. Nie mogliśmy jednak zrezygnować z tak wspaniałej okazji, dzięki której mogliśmy nagrać rozmowę nie tylko z organizatorką „Warsztatowni” ale i z Dyrektorką Szkoły, w której odbywały się zajęcia, czyli z Panią Bożeną Bedzińską-Wosik. Szkoła Podstawowa Nr 81 w Łodzi jest jedną z tzw „Budzących się szkół”. O tym jak nazwa może być myląca dla niektórych dowiecie się z podcastu, ale najważniejsze jest to że mogliśmy na własne oczy nie tylko zobaczyć taka szkołę – a zorganizowanie w odpowiedni sposób…

Czy warto być Bliżej Przedszkola?
Podcast / 4 lipca 2017 / Ilość odsłon: 2 435

Drodzy słuchacze, Tym razem nie rozmawiamy sami o kolejnych aspektach związanych z wychowaniem małego dziecka, chociaż i ten temat przewija się w czasie tej rozmowy. Do podcastu zaprosiliśmy Roberta Halika, redaktora czasopisma „Bliżej Przedszkola”, organizatora a raczej jak sam siebie nazywa – mózgu – corocznego eventu pod znaną w świecie przedszkolnym nazwą „Forum Wychowania Przedszkolnego”.   Listen to „ONDU#004: Czy warto być Bliżej Przedszkola?” on Spreaker. 

Czego Jaś się nie nauczy, tego Jan nie będzie umiał.
Podcast / 27 czerwca 2017 / Ilość odsłon: 1 590

Kiedy i jak zacząć przydzielać dziecku jego obowiązki w domu i w przedszkolu? Dzisiaj rozprawiamy się z przesądami na temat obowiązków. Jeśli masz wątpliwości czy twoje dziecko powinno już się angażować w prace domowe, zarezerwuj sobie 40 minut i odsłuchaj naszą rozmowę na ten temat. W tym odcinku opowiadamy również o tym, jak obowiązki są wprowadzane w placówkach stosujących w swojej pracy z dziećmi koncepcję planu daltońskiego. Zapraszamy do słuchania i oczywiście do dzielenia się komentarzami. Jeśli spodobała ci się nasza audycja i uważasz, że ktoś z Twoich znajomych znalazłby coś wartościowego dla siebie, wyślij proszę do niego link z tym podcastem. https://player.fm/series/od-nauczania-do-uczenia-si Link do iTunes: https://itunes.apple.com/pl/podcast/odcinek-powitalny-001/id1248201200?i=1000386528470&l=pl&mt=2 Można nas znaleźć równiez w aplikacji  Podcasty na iPhone, lub po prostu wkleić ten link do jakiegokolwiek czytnika RSS: http://www.spreaker.com/show/2541328/episodes/feed Listen to „ONDU#003: Czego Jaś się nie nauczy, tego Jan nie będzie umiał.” on Spreaker.  

„Czym skorupka za młodu nasiąknie…”
Podcast / 20 czerwca 2017 / Ilość odsłon: 1 752

Każdy mniej więcej wie co to znaczy być zdrowym. Każdy chce być zdrowy jak i mieć zdrowe dzieci. Ale co to znaczy mieć grzeczne dziecko? Czy wiemy jaki komunikat daje nam nauczyciel, kiedy widzimy w zeszycie wpisaną uwagę w stylu „Michał był dzisiaj niegrzeczny” . Najczęściej pojawiają się dwie skrajne reakcje, pierwsza to „Michaaaaał ! coś ty tam narozrabiał, że Pani wpisała ci uwagę do zeszytu?”, lub inna w stylu „Co ta Pani chce od mojego dziecka, przecież on taki grzeczny”.  Nie jest łatwo powiedzieć jaka reakcja jest lepsza, wszystko zależy od bardzo wielu czynników: czy znamy nasze dziecko na tyle, że wiemy czy jest różnica między zachowaniem w szkole i w domu, jak często otrzymujemy podobne komunikaty ze szkoły o naszym dziecku i jak często mają one odzwierciedlenie w rzeczywistości czy mamy dobry kontakt z dzieckiem, tzn czy mamy pewność, że zawsze jak jest sytuacja wymagająca wyjaśnienia, jako pierwsze wprowadza taki temat do rozmowy Co należy zrobić, aby naprawdę wiedzieć jak powinno się zareagować na uwagę nauczyciela o zachowaniu? Przede wszystkim musimy znać nasze dziecko, tzn wiedzieć jak może postąpić w różnych sytuacjach. Wtedy nasza reakcja będzie jak najbardziej adekwatna do zaistniałej sytuacji. Jak się do tego przygotować? Kiedy zaczać wychowywać…

Odcinek powitalny podcastu „Od nauczania do uczenia się”
Podcast / 13 czerwca 2017 / Ilość odsłon: 2 826

Skoro powiedziało się A trzeba powiedzieć B. Tym razem nie będzie to długi wpis. Po prostu zapraszamy naszych czytelników do wysłuchania odcinka powitalnego naszego nowego projektu edukacyjnego, czyli podcastu pt „Od nauczania do uczenia się”. Poza możliwością odsłuchania nowych odcinków wprost z naszej strony plandaltonski.pl, są one dostępne w aplikacji Podcasty do ściągnięcia z iTunes (na telefonach iPhone). Zapraszamy do słuchania i zostawiania komentarzy, bo bez nich będzie nam trudno pracować nad kolejnymi odcinkami. Jeśli chcesz sobie zasubskrybować nasz podcast na komputerze poniżej link do RSS: http://www.spreaker.com/show/2541328/episodes/feed Jeśli chcesz odsłuchać go na telefonie z Androidem wystarczy kliknąć poniżej ( mam nadzieję że działa 🙂 ): iTunes:  https://itunes.apple.com/pl/podcast/odcinek-powitalny-001/id1248201200?i=1000386528470&l=pl&mt=2 Listen to „Odcinek powitalny 001” on Spreaker.

Zapisz się do naszego newslettera!
Szanujemy Twoją prywatność.