Tutoring rodzicielski – rozmowa z Agnieszką Janiec
Podcast / 2 czerwca 2020 / Ilość odsłon: 189

Naszym gościem jest Agnieszka Janiec, znana w mediach społecznościowych jako Aga Janiec. Agnieszka jest z zamiłowania oligofrenopedagogiem i terapeutą Integracji Sensorycznej, z potrzeby serca neurologopedą i mediatorem sądowym. To inicjatorka i współtwórca licznych szkoleń oraz sześciu edycji Krakowskiej Konferencji Nauczyciele-Nauczycielom i Konferencji Dobra Terapia-Podaj Dalej, współautorka kilku pozycji książkowych. Od 2000 pedagog wspomagający w przedszkolu integracyjnym w Krakowie i redaktorka działu: Notatnik Nauczyciela Wspomagającego w miesięczniku „Bliżej przedszkola”. Aktualnie Dyrektor Niepublicznej Specjalistycznej Poradni Psychologiczno Pedagogicznej “Agaja”, założyciel Niepublicznej Specjalnej Szkoły Podstawowej “Układanka”i Przedszkola Terapeutycznego “Fistaszki”. Nieustająco współtwórca Fundacji “Po Stronie Dziecka”. Dzisiejsza rozmowa dotyczy roli rodzica jako tutora w relacjach z dzieckiem, wpływu pandemii na edukację dzieci o specjalnych potrzebach, wpływu środowiska zewnętrznego i wewnętrznego w jakim przebywa dziecko, które wymaga nieustannej obserwacji i proaktywnych działań ze strony dorosłych. Dedykujemy go przede wszystkim nauczycielom i rodzicom, którzy na co dzień mierzą się z wyzwaniami związanymi z opieka, wychowaniem i wsparciem w edukacji dzieci o specjalnych potrzebach, nie tylko edukacyjnych. Listen to „ONDU#079: Tutoring rodzicielski – rozmowa z Agnieszką Janiec” on Spreaker. Abyśmy mogli być widoczni dla innych słuchaczy podcastów,  wstaw proszę recenzję na iTunes, to nic nie kosztuje 🙂 a pomoże nam być widocznym na liście podcastów o edukacji w…

Miłość w czasach zarazy, czyli jak zadbać o siebie by móc zadbać o innych? – rozmowa z dr Ewą Hartman
Podcast / 27 maja 2020 / Ilość odsłon: 208

Naszym gościem po kilku latach ponownie była dr Ewa Hartman. Przypomnijmy, że Ewa jest wykładowcą akademickim, trenerem, byłym pracownikiem Komisji Europejskiej w Brukseli, profesjonalnym szkoleniowcem, ale też doktorem prawa uniwersytetu w Bournemouth w Wielkiej Brytanii. Określenia te są jednak przez nią najczęściej używane gdy kontekst tego wymaga np. gdy ma wywiad w radiu, czy wystąpienie na konferencji. Jednakże nie oddają one w pełni tego, co jest jej pasją, gdzie się realizuje i wciąż rozwija. Jej droga zawodowa wiodła przez wiele krajów i kultur. Niejednokrotnie w szorstki i nieprzewidywalny sposób, pozwoliła jej odkryć siebie i ukształtowała zrozumienie świata. Sprawił, że nauczyła się świadomie kształtować jej teraźniejszość i przyszłość i brać za nią odpowiedzialność. Mieliśmy okazję gościć Ewę na warsztatach organizowanych w 2018 roku podczas Letniej szkoły daltońskiej, jest też zapraszana na konferencje edukacyjne, abyśmy mogli spojrzeć na siebie zupełnie z innej strony. W czasach pandemii przede wszystkim prowadzi zajęcia podczas webinarów, na które z różnych zakątków świata przybywa po kilkaset osób.  Powiedziała nam w tym wywiadzie jak sobie radzić z sobą, dzięki czemu lepiej poradzimy sobie z innymi. Zapraszamy też do wysłuchania podcastu nr 10 z września 2017 roku, w którym rozmawiamy z naszym gościem o marce osobistej nauczyciela:https://www.plandaltonski.pl/podcast/… Link do…

Dlaczego warto szukać daltońskiej edukacji? – rozmowa z Sylwią Grešner
Podcast / 19 maja 2020 / Ilość odsłon: 193

Do przedświątecznego LIVE, z którego powstał zaprosiliśmy gościa, który dla Ani wiąże się z miłymi wspomnieniami, kiedy prowadziła daltońską szkołę podstawową w Łodzi, która już niestety nie istnieje. Naszym gościem będzie Sylwia Grešner, która po 15 latach pracy jako wykładowca zaczęła pracować w szkole podstawowej. Ale nie będziemy pytali o jej pracę na uczelni, lecz będziemy chcieli dowiedzieć się co dziecko naszego gościa zyskało dzięki daltońskiej edukacji, jakie kompetencje są zwłaszcza teraz w dobie zdalnej edukacji wykorzystywane w praktyce. Będzie okazja poznać edukację daltońską przez pryzmat rodzica ucznia. Zapraszamy! Listen to „ONDU#077: Dlaczego warto szukać daltońskiej edukacji – rozmowa z Sylwią Grešner” on Spreaker. Abyśmy mogli być widoczni dla innych słuchaczy podcastów,  wstaw proszę recenzję na iTunes, to nic nie kosztuje 🙂 a pomoże nam być widocznym na liście podcastów o edukacji w Polsce.Tutaj jest instrukcja jak to zrobić: https://www.youtube.com/watch?v=nBru1CRd-vY 

O tym co musi, co może a czego nie chce robić nauczyciel – rozmowa z Marcinem Michalikiem
Podcast / 12 maja 2020 / Ilość odsłon: 6 459

Naszym gościem był Marcin Michalik – polonista z Podkarpacia. Jest nauczycielem dyplomowanym z 17-stoletnim stażem pacy, z tego 15 w małej wiejskiej szkole niedaleko sześćdziesięciotysięcznego miasta. Miłośnik wszystkiego co kreatywne i nieszablonowe. Wielki fan Oceniania Kształtującego, myślenia wizualnego i TiK-a. Uczy języka polskiego w klasach IV – VIII. Ciągle się szkoli i dokształca, zrobił m.in. podyplomówki z terapii pedagogicznej i logopedii. Jak sam mówi, unika komercyjnych szkoleń np. z wydawnictw, gdyż więcej wiedzy zyskuje poprzez współpracę z innymi nauczycielami, działając w sieci, w różnych grupach nauczycielskich. Porozmawialiśmy o tym co teraz uwiera nauczycieli i jak sobie z tym radzić. Zapraszamy na nasze nagranie, a jeśli wolicie oglądać to na dole jest link do filmu na YT. Listen to „ONDU#076: O tym co musi, co może a czego nie chce robić nauczyciel – rozmowa z Marcinem Michalikiem” on Spreaker. Abyśmy mogli być widoczni dla innych słuchaczy podcastów,  wstaw proszę recenzję na iTunes, to nic nie kosztuje 🙂 a pomoże nam być widocznym na liście podcastów o edukacji w Polsce.Tutaj jest instrukcja jak to zrobić: https://www.youtube.com/watch?v=nBru1CRd-vY 

Nauczyciel Lider – rozmowa z Hanną Wąż
Podcast / 5 maja 2020 / Ilość odsłon: 365

Naszym gościem była Hanna Wąż. Jest trenerką biznesu i edukacji. Specjalizuje się w rozwijaniu kapitału społecznego w biznesie i edukacji, budowaniu zespołów, komunikacji w zespole, zdrowych relacji, rozwoju kreatywności, budowaniu długotrwałych relacji z drugim człowiekiem – klientem, pracownikiem, współpracownikiem, uczniem, w nurcie zrównoważonego rozwoju. Szkoli nauczycieli, przedsiębiorców, personel medyczny, zespoły sprzedażowe oraz kadrę zarządzającą, prowadzi programy rozwojowe. Pracuje w nurcie zarządzania i budowania zespołów 4.0. Oprócz bycia trenerem pracowała jako anglista, dziś to już ćwierć wieku. W szkole podstawowej, w liceum, w szkole językowej. W firmach dużych i małych. W swojej autorskiej szkole. W cudzych szkołach. W prywatnych i państwowych. Uczyła super zdolnych ludzi, tych, którzy pokończyli wybitne uczelnie. I te dzieci, z którymi nikt nie układał klocków w dzieciństwie. Chłopca w wieku 22 lat w 2 klasie liceum, po ciężkim odwyku. Chłopca, który cyzelował z trudem litery 5 cm wysokości jako 18-latek, bo był szczęśliwie odratowanym przez rodziców dzieckiem z ciężkiej choroby. WIERZY, że szkoła jest dla każdego. WIERZY, że każdy uczeń wnosi że sobą zasoby do klasy. WIERZY, że każdy uczeń wchodzi do klasy z ciekawą historią do opowiedzenia. . Zapraszamy Listen to „ONDU#075: Nauczyciel lider – rozmowa z Hanną Wąż” on Spreaker. Abyśmy mogli być widoczni dla…

Zapisz się do naszego newslettera!
Szanujemy Twoją prywatność.