Przyszłość edukacji zaczyna się dzisiaj – rozmowa z dr Łukaszem Srokowskim
Podcast / 29 kwietnia 2020 / Ilość odsłon: 312

Poznajemy podczas naszych spotkań różne wizje szkoły przyszłości, czasem możemy gościć twórców takich szkół. Niedzielnym rozmówcą był dr Łukasz Srokowski, założyciel grupy edukacyjnej NAVIGO, w skład której wchodzą NAVIGO – Centrum Innowacyjnej Edukacji (www.navigo.org.pl) oraz NAVIGO – Autorska Szkoła Podstawowa (www.navigo.szkola.pl). Specjalizuje się w wykorzystywaniu narzędzi cyfrowych w edukacji oraz w tematyce wzmacniania skuteczności edukacji. Jest wykładowcą na studiach MBA na uczelniach w Polsce i za granicą, w latach 2010-2013 prodziekan Wydziału Menedżersko-Ekonomicznego WSH we Wrocławiu. Autor książki „Zmienić myślenie o firmie: zarządzanie kulturą organizacyjną w Polsce”.W latach 2003-2012 związany z międzynarodowym programem edukacyjnym Odyseja Umysłu, w okresie 2009-2010 pełnił funkcję prezesa fundacji Odyssey of the Mind Polska, koordynując rozwój programu w całym kraju. Listen to „ONDU#074: Przyszłość edukacji zaczyna się dzisiaj – rozmowa z dr Łukaszem Srokowskim” on Spreaker. Abyśmy mogli być widoczni dla innych słuchaczy podcastów,  wstaw proszę recenzję na iTunes, to nic nie kosztuje 🙂 a pomoże nam być widocznym na liście podcastów o edukacji w Polsce.Tutaj jest instrukcja jak to zrobić: https://www.youtube.com/watch?v=nBru1CRd-vY 

Wiedza a kompetencje – rozmowa z Robertem Kroolem
Podcast / 22 kwietnia 2020 / Ilość odsłon: 331

Dzisiaj mamy dla Was spotkanie z Robertem Kroolem, który miał wystąpić jako wykładowca  konferencji daltońskiej ONDU2020 – Daltońskie Inspiracje. Rozmawiamy o tym, po co nam w ogóle edukacja w takim kształcie i co zrobić aby była efektywna? Robert Krool jest Prezesem zarządu Fundacji LifeSkills – Instytutu Międzypokoleniowego, którego celem jest stworzenie środowiska dla użytecznych rozwiązań formalnych oraz programów zmian międzypokoleniowych dla właścicieli – nestorów, ich decydentów, a także dla pedagogów, rodziców, młodzieży względem kompetencji i zawodów przyszłości. Stoi za nim 30 lat doświadczeń przedsiębiorcy oraz doradcy, niektórych Klientów – w tym ich sukcesorów – obsługuje już ponad 20 lat. W rankingach Instytutu Monitorowania Mediów, Google i magazynu ThinkTank został osadzony w gronie najcenniejszych osobowości w Polsce. W badaniu „Kogo słuchają polscy liderzy 2012” uplasowano go na 7 miejscu w kategorii najbardziej wpływowych doradców biznesu. Ma na swoim koncie również bardzo oryginalny monodram „Sztuka właściwych decyzji” w której wciela się w mentora Adama i Ewy. Zainteresowani tą oryginalną produkcją teatralną znajdą więcej na http://www.mentoringtheater.pl/  Zapraszamy na spotkanie z zupełnie inna wersją szkoły średniej niż ta, która pamiętamy z naszej edukacji. Ciekawi jesteśmy co Wam się spodoba, co chcielibyście zaimplementować w swoich placówkach? Listen to „ONDU#073: Wiedza a kompetencje – rozmowa z…

Autonomia ucznia w systemie edukacji – rozmowa z Zofia Grudzińską
Podcast / 14 kwietnia 2020 / Ilość odsłon: 304

Zapraszamy na wywiad z Zofią Grudzińską, znaną na FB jako Zosia Grudzińska , która w praktyce pedagogicznej stosuje podejście autonomii ucznia, promuje udział uczniów w konstruowaniu programu zajęć i w procesie oceniania własnych postępów. Obecnie uczy w Liceum Startowa w Warszawie. Aktywnie promuje dobre wzorce edukacyjne i działa na rzecz demokratyzacji systemu edukacji – jest współzałożycielką i koordynatorką Ruchu Społecznego Obywatele dla Edukacji (www.obywateledlaedukacji.org) oraz wice-prezeską Fundacji Przestrzeń dla Edukacji. Koordynowała prace Zespołu Parlamentarnego ds. Przyszłości Edukacji. AUTONOMIA jest kluczowa nie tylko dla uczniów wokół tego tematu będzie toczyła się nasza rozmowa.A jak ktoś woli oglądać niż słuchać, to na dole wpisu jest link do wywiadu na YouTube i nie zapomnij kliknąć : Zasubskrybuj 🙂 Listen to „ONDU#072: Autonomia ucznia w edukacji – rozmowa z Zofią Grudzińską” on Spreaker. Abyśmy mogli być widoczni dla innych słuchaczy podcastów,  wstaw proszę recenzję na iTunes, to nic nie kosztuje 🙂 a pomoże nam być widocznym na liście podcastów o edukacji w Polsce.Tutaj jest instrukcja jak to zrobić: https://www.youtube.com/watch?v=nBru1CRd-vY 

Szkoła to nie budynek, czyli o relacji w edukacji – rozmowa z Katarzyną Cieciurą
Podcast / 9 kwietnia 2020 / Ilość odsłon: 336

Gościem dzisiejszego wywiadu jest dyrektorka publicznej szkoły podstawowej z Krakowa im.Celiny Borzęckiej, której organem prowadzącym jest Stowarzyszenie ” Szkoła przy Malborskiej”. Rozmawiamy o tym jak tworzyć relacje, które sprawiają, że dzieciom w szkole jest dobrze, rodzice współpracują z nauczycielami, a absolwenci osiągają sukcesy spójne z ich oczekiwaniami i talentami. Katarzyna Cieciura pracuje w zawodzie nauczyciela od ponad 20 lat pracując w różnych typach szkół. Przez kilka lat była związana ze szkołą waldorfską, która pchnęła ją do zmiany myślenia o systemie edukacji i przełamała w niej schematy myślowe. Zdobywała kolejne doświadczenia na praktykach zagranicznych oraz jako dyrektor eksperymentalnej szkoły. Od ośmiu lat ma przyjemność tworzyć szkołę od podstaw, pełniąc w niej rolę dyrektora i nauczyciela i wychowawcy. Dzięki niezwykłym ludziom udało się Katarzynie stworzyć miejsce oparte na relacjach i wzajemnym szacunku. Przekonała się, że szkoła to nie budynek, ale ludzie, którzy ją tworzą. Poszukując najskuteczniejszych rozwiązań dydaktyczno – wychowawczych opracowała autorską metodę pracy „Pociąg do wiedzy”, którą wdraża na wszystkich poziomach edukacji. Wciąż szuka, eksperymentuje, zmienia i tworzy na nowo. Od dwóch lat działa w ruchu Budzących Się Szkół, utwierdzając się w przekonaniu, że obrany wiele lat temu kierunek myślenia jest słuszny i należy zarażać nim innych. Pełni również funkcję wiceprezesa…

Dlaczego trzeba łączyć a nie dzielić? – rozmowa z Anetą Jamiałkowską – Pabian.
Podcast / 31 marca 2020 / Ilość odsłon: 206

Naszym gościem jest Aneta Jamiałkowska-Pabian – znana w sieci jako Aneta Ja-Pa – absolwentka UŁ, nauczycielka m.in. języka polskiego, filozofii i etyki, z 31-letnim doświadczeniem zawodowym zdobytym na Uniwersytecie Łódzkim, w PWSZ we Włocławku, w licznych szkołach średnich (licea i technika), a nawet krótkotrwale w gimnazjum, w Łodzi i w Pabianicach. Obecnie jest belferką w Zespole Szkół Gastronomicznych w Łodzi. Aneta to autorka licznych prac naukowych dotyczących recepcji literatury polskiej w Niemczech, a także tekstów metodycznych. Jest pasjonatką pracy z młodzieżą we wszystkich jej przejawach (szkolne gazety, koła zainteresowań, nowoczesne metody pracy i mnóstwo innych). Wciąż poszukująca, doskonaląca się i ucząca się na niezliczonych kursach i szkoleniach. Odchodząca od kultury nauczania, a dążąca do kultury uczenia się. Założycielka i administratorka nieformalnej grupy BUDZĄCYCH SIĘ POLONISTÓW inspirowanej Budzącą się Szkołą. Jest organizatorką cyklicznej Kawiarenki Metodycznej BsP, a także założycielka koła literackiego przy Klubie Nauczyciela w Łodzi, Qoolturalnych Literatów, pomysłodawczyni i organizatorka I Konferencji Budzących się Polonistów pod nazwą „Lekcja jest teatrem” (wkrótce II). Zapraszamy i podzielcie się tym linkiem Listen to „ONDU#070: Dlaczego trzeba łączyć a nie dzielić? – rozmowa z Anetą Jamiałkowską-Pabian” on Spreaker. Abyśmy mogli być widoczni dla innych słuchaczy podcastów,  wstaw proszę recenzję na iTunes, to nic nie…

Zapisz się do naszego newslettera!
Szanujemy Twoją prywatność.