Kolejnymi wartościami, które warto zaszczepić w dzieciach, jest wiara w siebie i swoje możliwości.
Ojciec: rola czy misja? – Marcin Perfuński
Najwyższy czas pomyśleć o jakimś parytecie jeśli chodzi o płeć naszych niedzielnych gości. Zapraszamy na spotkanie ze słabym tatą, jako o sobie pisze nasz gość, który chce...
Jak zostać emocjonalnym komandosem?
Praca nauczyciela nie jest prosta. To często rola emocjonalnego komandosa, który ma na swoich barkach dobrostan kilkudziesięciu dzieci.
Jak wygląda szkoła w UK?
Dzieci siedzą w grupach maksymalnie 6-osobowych, dostają ćwiczenia zróżnicowane pod kątem zaawansowania i same decydują, które z nich chcą rozwiązać.
Gram aby wygrać – Aleksandra Kaczmarska
Uczeń powinien sam znaleźć drogę do zwycięstwa. Jednak nie wszystkie dzieci dobrze znoszą przegraną.
Uczenie się przez doświadczanie – Martyna Lange
Kluczem do sukcesu jest dobra komunikacja, szczerość, a także wzajemny szacunek. Warto porozmawiać z dyrekcją o swoich oczekiwaniach, pomysłach...
Akademickie zacisze czyli pedagogia pozytywna profesora Romana Lepperta
Akademickie zacisze...Potrzeba reformy w przygotowaniu nauczycieli do rozwoju i utwierdzenia ich, że nie każdy musi być taki sam. Każdy ma inne talenty, które w zespole mogą pięknie...
Jak dobrze uczyć się matematyki? – Ewa Madanowska
Jak dobrze uczyć się matematyki? Matematyka, królowa nauk. Można lubić, można nie lubić, jednak jedno jest pewne - zdać ją trzeba.
Jak zbudować szkołę marzeń w Polsce? – Magdalena Dybał
Jak zbudować szkołą marzeń w Polsce? Coraz częściej zauważamy niedociągnięcia w polskiej edukacji. Jedni zaczynają szukać innej drogi, drudzy pozostają przy tym, co znane i „bezpieczne”. Jednak...
Konferencja daltońska online – ONDU2021 21.11.2021
Konferencja daltońska: Różnorodność w planie daltońskim, to nie tylko kwestia interpretacji filozofii edukacyjnej, jaką pozostawiła nam Helen Parkhurst. To jest ogromna zaleta a czasem nawet przewaga nad ...
Bez pakietów, ale z zachwytami – koncepcja pracy w przedszkolu
Ile ominęłoby mnie, gdybym nie kroczyły za dziećmi i kształtowała te umiejętności na papierze.
Dlaczego klasy autorskie nie zmieniły polskiej edukacji? – dr Lidia Wollman
W rozmowie z dr Lidią Wollman szukaliśmy między innymi odpowiedzi na pytanie: Dlaczego klasy autorskie nie zmieniły polskiej edukacji? Jak to jest, że to, co teraz jest...