Pedagogika Froebla to jedna z ważniejszych koncepcji edukacyjnych XIX i XX wieku, które z powodzeniem stosuje się współcześnie, stworzona przez prekursora wychowania przedszkolnego.
Prawdy i mity pedagogiki Montessori – Ika Pawluczuk
Prawdy i mity pedagogiki Montessori czyli co jest prawdą a co legendą.
Zabawy jedzeniem – Paulina Nawrocka-Olejniczak
Zabawy jedzeniem Pauliny Nawrockiej-Olejniczak - to podcast na który składają się audio-felietony i wywiady o kuchni, kulinariach, ludziach, historii i kulturze.
Błotny dzień – Joanna Paluszkiewicz
Błotny dzień to inicjatywa wynikająca z realizacji mojej innowacji pedagogicznej „ Ze światem na TY”, to również niecodzienna zabawa rzadko spotykana w publicznych placówkach.
Wokół szkoły – Jarosław Pytlak
Wokół Szkoły to nazwa bloga naszego gościa w 133 odcinku podcastu. Aby pobyt w szkole dawał uczniom podstawy do życia w realnym świecie, nie może być od...
Dziecko i zespół Aspergera – Monika Szulkowska
Zespół Aspergera to pojęcie, które coraz częściej zastępowane jest przez spektrum autyzmu.. Czasem, zupełnie nie zamierzenie, trafiają nam się rozmówcy, którzy gotowi są na włączenie tematów z...
Zrozumieć plan daltoński. Listy do N
Po kilkumiesięcznej przerwie wznawiamy emisję podcastu relacja ze spotkania autorskiego Robert Sowińskiego, które poprowadził w formie egzaminu profesor Roman Leppert, znany w sieci z prowadzenia spotkań pod...
Matematyka w przedszkolu – Agnieszka Grusiecka
Matematyka w przedszkolu to nie jest oczywiście przedmiot, podobny do tych w szkole. Matematyka w przedszkolu to nie jest oczywiście przedmiot, podobny do tych w szkole. Obecnie...
Motywacja wewnętrzna – jak wspierać?
Motywacja wewnętrzna jest dla mnie niezwykle istotna w życiu i w codziennym działaniu. Gdybym miała ją zdefiniować po swojemu, określiłabym, że jest to siła, która popycha mnie...
Autorefleksja ucznia
Wdrażanie uczniów do autorefleksji stało się jednym z moich priorytetów w ciągu ostatnich kilku lat. Nie pamiętam, co mnie do tego skłoniło, ale zacząłem przygotowywać formularze w Formsach...
Dzieci z zespołem Aspergera w szkole – Monika Szulkowska.
Według badań jeden na stu piętnastu uczniów ma zespół Aspergera, czyli najłagodniejszą formę autyzmu. Nie jest to jednak choroba a zaburzenie rozwoju, które objawia się innym postrzeganiem...
Współpraca w zmianie
Od czego w takim razie zacząć i jak przekształcić edukację, aby była przyjazna zarówno uczniom, nauczycielom, jak i rodzicom? Odpowiedź jest prosta, szkoła potrzebuje dobrego dyrektora!