Jak sobie radzić w trudnych sytuacjach? – rozmowa z prof. Jackiem Pyżalskim
Podcast / 31 października 2017 / Ilość odsłon: 4 431

„Patrząc na horyzont, nie dostrzegamy tego, co mamy przed oczami ” – to jedno z licznych spostrzeżeń prof. Jacka Pyżalskiego, który już od 20 lat zajmuje się tematami związanymi z zachowaniami w szkole. W kolejnym odcinku podcastu rozmawiamy o trudnych sytuacjach, z jakimi muszą radzić sobie dzieci i rodzice. Nasz rozmówca dzieli się pomysłami na to jak integrować klasę w celu zapobieganiu przyszłym konfliktom. Listen to „ONDU#014: Rozmowa z prof. Jackiem Pyżalskim: Jak sobie radzić w trudnych sytuacjach?” on Spreaker. Poznacie też: – „zasadę pęku kluczy” – jak rozpoznawać gdzie kończy się zabawa, a zaczyna zachowanie agresywne? – sposoby na wpływania na zachowanie uczniów – formy zabawy, której celem jest nawyk dobrego zachowania Czy zawsze problemy wychowawcze muszą kończyć się terapią? Jak komunikować się z uczniami trudnymi bez angażowania publiczności? Jak rozmawiać z rodzicami agresorów? Kiedy zacząć pracować z dziećmi nad kompetencjami cyfrowymi? To tylko część pytań, na które słuchacz znajdzie odpowiedzi po wysłuchaniu tej rozmowy, w której z wieloma mitami o wychowaniu rozprawia się nasz gość – profesor Jacek Pyżalski. Zapraszamy. Linki o których mowa w tym odcinku: https://www.facebook.com/kompetencjenauczycieli/ http://jacekpyzalski.pl  

Czy potrzebny nam elementarz?- rozmowa z Marią Lorek
Podcast / 17 października 2017 / Ilość odsłon: 1 190

Dowiemy się z tej rozmowy o wielu sprawach, które nie przebijają się do opinii publicznej przez zwykłe media, dla których najważniejsza jest sensacja i rozgłos związany z kontrowersyjnością podawanych informacji. Podcasty mają tę przewagę nad zwykłymi mediami, że kierują się misją dzielenia się z ludźmi wartościami cennymi dla ich autorów, dzięki czemu otaczają się ludźmi podobnymi do nich. Daje to ogromne wsparcie dla działań, które zmierzają do szerzenia dobra oraz pokazywania pozytywów. Rozmowa z Marią Lorek, to kolejna okazja do tego, aby poznać jak zmienia się polska edukacja od wewnątrz, co się dzieje w świecie, który nie jest kreowany przez władze oświatowe czy nadzór pedagogiczny. Listen to „ONDU#013:Czy potrzebny nam elementarz?- rozmowa z Marią Lorek” on Spreaker. Po 2 latach od ostatnich wyborów parlamentarnych, pamięć po rządowych podręcznikach poprzedniej ekipy powoli zanika. Nie zależy nam aby tą rozmową wrócić do dyskusji o tym czy powinien być słuszny jeden tylko podręcznik, ale abyśmy zastanowili się głębiej nad celowością wykorzystywania w pracy z małym dzieckiem podręczników. Być może dla wielu z Was, zwłaszcza tych, którzy pogląd na edukację wyrabiają sobie na podstawie tego co pamiętają z własnych szkolnych lat lub z obserwacji jak szkoła oddziałuje na nasze dzieci, w ogóle nie ma…

Dlaczego warto być „Szkołą w Drodze”? – rozmowa z Ewą Morzyszek – Banaszczyk
Podcast / 3 października 2017 / Ilość odsłon: 1 487

To już 12 odcinek naszego podcastu OD NAUCZANIA DO UCZENIA SIĘ. Dzisiaj wracamy do rozmowy nt Ruchu Budzących się Szkół, które od niedawna nazywają siebie „Szkołą w Drodze”. Zapraszamy do spotkania z dyrektorką SP Nr 137 w Łodzi, która opowie o swojej drodze w edukacji, a przede wszystkim o wyzwaniach współczesnej edukacji oraz o tym jak można być nowoczesną szkołą podstawową, będąc publiczną placówką. Czy publiczna Szkoła może być przyjazna dzieciom? Czy edukacja realizowana w szkole publicznej może być oparta na zdrowych relacjach uczeń-nauczyciel-rodzic? Czy lekcje w państwowej szkole mogą być ciekawe? Gdzie w procesie edukacyjnym jest dziecko? W jaki sposób zachęcić do współpracy rodziców? Tego wszystkiego dowiemy się słuchając rozmowy z niezwykle charyzmatyczną dyrektorką SP 137 w Łodzi. Czyli jaki Pan taki Kram :-). Listen to „ONDU#012: Dlaczego warto być „Szkołą W Drodze”? – rozmowa z Ewą Morzyszek-Banaszczyk” on Spreaker.     Link do strony łodzkiej „Szkoły w Drodze”,  Szkoły Podstawowej nr 137 w Łodzi: https://sp137.wordpress.com

W poszukiwaniu klucza do efektywnego uczenia się – spotkanie z Magdaleną Niedźwiecką-Anuszczyk
Podcast / 19 września 2017 / Ilość odsłon: 1 344

Zapraszamy na rozmowę z Magdaleną Niedźwiecką-Anuszczyk, właścicielką Szkoły Pamięci SENSOS z Łodzi. Czy wiecie, że każdy z nas ma indywidualny styl uczenia się? A to znaczy, że jeśli w porę nie zorientujemy się jaki styl nam najlepiej pasuje, efektywność uczenia się będzie zupełnie przypadkowa. Czy pamiętacie ze swojego dzieciństwa, a może z obserwacji tego, jak uczuły się Wasze dzieci, że były momenty, w których trudno było opanować jakąś część materiału? Wyobraźcie wiec sobie, że to nie był problem z waszym potencjałem intelektualnym, ale problem z doborem właściwych narzędzi. To tak jakbyście do wbicia gwoździa, zaczęli używać wkrętaka, a wystarczyłoby, aby ktoś wskazał Wam po prostu młotek. Jeśli czujecie, że nauka dla waszego dziecka to jest duże wyzwanie, posłuchajcie tej rozmowy, bo może się okazać, ze rozwiązanie jest bardzo blisko. Listen to „ONDU#11:W poszukiwaniu klucza do efektywnego uczenia się – spotkanie z Magdaleną Anuszczyk” on Spreaker.     Kim jest Magda? Magdalena Niedźwiecka-Anuszczyk, mgr psychoedukacji w zakresie pedagogiki podmiotowości i kreatywności, trenerka pamięci, szkoleniowiec z uprawnieniami do pracy z grupą metodą warsztatu psychoedukacyjnego i edukacyjnego w zakresie rozwijania postaw twórczych, twórczego myślenia i podstawowych umiejętności interpersonalnych. Licencjonowany trener Szkoły Pamięci Wojakowskich z Bydgoszczy, partner merytoryczny SmartLearning i Świetlica Podwórkowa w Łodzi. Realizatorka treningów pamięci i koncentracji…

Jak dbać o swój wizerunek, czyli marka osobista nauczyciela – wywiad z dr Ewą Hartman
Podcast / 5 września 2017 / Ilość odsłon: 1 947

Z dr Ewą Hartman, wykładowcą, trenem, twórcą podyplomowych studiów z neuroprzywództwa, rozmawiamy nt. budowania marki osobistej nauczyciela. W jaki sposób pomóc sobie, aby otoczenie traktowało nas z szacunkiem? Na co zwrócić uwagę, aby rola eksperta, jaką chcemy wypełniać w relacji z rodzicami, nie była tylko maską, ale była trwale związana z naszą osobowością? Kiedy możemy oczekiwać, że nasz wpływ na otoczenie zacznie być realny a nie tylko wirtualny? Co z naszą marką osobistą online i offline? To tylko niektóre pytania, jakie znalazły odpowiedź w tym wywiadzie.  Zapraszamy do słuchania.   Listen to „ONDU#010: Jak dbać o swój wizerunek, czyli marka osobista nauczyciela – dr Ewa Hartman” on Spreaker. Linki do stron, o których mówimy w podcaście: http://ewahartman.com Studia podyplomowe z neuroprzywództwa: NEUROPRZYWÓDZTWO    

Zapisz się do naszego newslettera!
Szanujemy Twoją prywatność.