Między nami podcasterami – odcinek ekstra.
Podcast / 26 grudnia 2017 / Ilość odsłon: 1 189

W dzisiejszym świątecznym odcinku spotykamy się z naszymi kolegami po fachu czyli Jackiem Staniszewskim i Marcinem Zarodem, którzy są twórcami edukacyjnego podcastu Edugadki. W linku do podcastu Jacka i Marcina jest więcej informacji o autorach, mówią też o sobie i swoich działaniach w trakcie naszej rozmowy. Opowiemy Wam o tym jak i dlaczego zajęliśmy się podcastami, co nas do tego popycha, jak odnajdujemy gości do naszych audycji, co robimy aby nasze rozmowy dawały jak najwięcej wartości naszym słuchaczom. Jest to odcinek nietypowy, w którym wzajemnie siebie gościmy, świetnie się przy tym bawimy i zastanawiamy się wspólnie co możemy zrobić aby z takich spotkań w podcastach wynikało jak najwięcej dobrych rzeczy dla innych. Listen to „ONDU#018: Między nami podcasterami – odcinek ekstra.” on Spreaker.   Link do podcastu Edugadki: http://edugadki.pl/ Link do FB: https://www.facebook.com/EduGadkipl-450744165308403/

Wizja szkoły według Ewy Radanowicz
Podcast / 12 grudnia 2017 / Ilość odsłon: 2 441

W pierwszym podcaście, w którym rozmawiamy z gościem online, opowiemy, a właściwie to nasz gość, Pani Ewa Radanowicz, dyrektorka Publicznej Szkoły Podstawowej w Radowie Małym, opowie o tym co zrobiła, aby z nieznanej nikomu szkoły w niewielkiej miejscowości, zrobić miejsce, w którym uczniowie wraz ze swoimi nauczycielemi robia nieprawdopodobne rzeczy. Jak każda droga do zmiany, wymaga nie lada hartu ducha, pomysłów, czasem intuicji ale najbardziej wytrwałości w dążeniu do celu. W taką drogę nie mozna wybrać się samemu, choć na pewno w wielu sytuacjach dyrektor sam musi podjąć najtrudniejsze decyzje. Jak usłyszycie z historii opowiedzianej w naszym podcaście każda kolejna decyzja prowadziła w kierunku, który zmierzał do kolejnych sukcesów. Najważniejsze jednak w tej drodze nie były laury i osiągnięcia szkoły, lecz radość i zaangażowanie w edukację uczniów, którzy uwierzyli w siebie i w to, że od nich może naprawdę wiele zależeć. Zapraszamy do słuchania 🙂   Listen to „ONDU#017: Wizja szkoły według Ewy Radanowicz” on Spreaker.   Oto linki o których mówimy w podcaście: http://zsp-radowo-male.szkolnastrona.pl/ Film o szkole: https://youtu.be/rW1YB91C_kQ  

Co daje dziecku pedagogika Marii Montessori? – rozmowa z Barbarą Laubą
Podcast / 28 listopada 2017 / Ilość odsłon: 3 147

W dzisiejszym odcinku podcastu rozmowa o pedagogice Marii Montessori, która przez kilka lat była mentorką Helen Parkhurst. Z rozmowy z Barbarą Laubą dowiemy się o co tak naprawdę chodzi w metodzie Montessori, czym się charakteryzuje, jakie kompetencje daje dzieciom i dlaczego warto przyjrzeć się propozycji ofert takich przedszkoli.  Nasza rozmówczyni przesiąknęła tym sposobem pracy, ale jak sama mówi dopiero po 2 latach zrozumiała tę ideę. Mówi o tym, ze cierpliwość przy wdrażaniu nowych metod pracy jest najważniejszą kompetencją nauczyciela.   Listen to „ONDU#016:Co daje dziecku pedagogika Marii Montessori – wywiad z Barbarą Laubą” on Spreaker.   Oto linki o których mówimy w podcaście, albo do których warto zajrzeć aby poznać bliżej idee pedagogiczne pierwszej włoskiej kobiety-lekarki:   Link do fanpage na Fb: https://www.facebook.com/search/top/?q=o%C5%9Brodek%20edukacyjny%20fiore Przedszkole, w którym pracuje nasz gość: www.pm106.pl Blog dla rodziców: https://czasnamontessori.pl/przyszlosc-edukacji-zostala-wynaleziona-w-1906-roku Link do książki: http://www.bycrodzicami.pl/wp-content/uploads/radosnedzieckothejoyfulchild.pdf Literatura dla zainteresowanych: http://www.domowemontessori.pl/ksiazki-poswiecone-pedagogice-montessori/ Blog dla rodziców:http://www.domowemontessori.pl/ Poniżej galeria zdjęć z przedszkolakami i uczestnikami szkoleń:

Kompetencje XXI wieku – rozmowa z Robertem Kroolem
Podcast / 14 listopada 2017 / Ilość odsłon: 3 196

Celem działań edukacyjnych naszego dzisiejszego gościa jest przygotowanie młodych ludzi do życia, w którym codziennie muszą rozwiązać co najmniej 4 równania z czterema niewiadomymi. Czy to znaczy że tylko matematycy mają szanse? Pewnie mają większe, ale nie o to chodzi tym razem. Dlaczego ciągle naszym najważniejszym sprawdzianem ma być to jak wypadliśmy? Według Roberta Kroola, powodem dlaczego pomimo kiepskiej edukacji, odnajdują się jednostki, które osiągnęły sukces jest to, że system edukacyjny nie był w stanie przeszkodzić im w ich rozwoju. Szkoła, która przygotowuje nas do zaliczania i testów „produkuje” przyszłych „rozwiązywaczy” zadań. Ale co się z nami dzieje, kiedy w pracy napotykamy na problem do rozwiązania a nie na proste zadania? Robert Krool:  „Bardzo często brakuje nam też kluczowej we współczesnym świecie kompetencji, jakim jest wytrzymałość psychiczna”. Czy da się ją wyćwiczyć? Czego jeszcze uczy się młodzież w Lifeskills* Liceum w Warszawie? Listen to „ONDU#015:Kompetencje XXI wieku – rozmowa z Robertem Kroolem” on Spreaker. Wśród nas jest mnóstwo wyjątkowych ludzi, którzy robią wyjątkowe rzeczy. Zapominamy jednak, że o wyjątkach najczęściej decydują sytuacje, które są nie do powtórzenia. Jeśli więc nie chcemy, aby nasz kraj stał się zapleczem logistycznym, spożywczym czy księgowym, musimy naprawdę zmienić nie tylko podstawy programowe ale podejście do…

Jak sobie radzić w trudnych sytuacjach? – rozmowa z prof. Jackiem Pyżalskim
Podcast / 31 października 2017 / Ilość odsłon: 4 795

„Patrząc na horyzont, nie dostrzegamy tego, co mamy przed oczami ” – to jedno z licznych spostrzeżeń prof. Jacka Pyżalskiego, który już od 20 lat zajmuje się tematami związanymi z zachowaniami w szkole. W kolejnym odcinku podcastu rozmawiamy o trudnych sytuacjach, z jakimi muszą radzić sobie dzieci i rodzice. Nasz rozmówca dzieli się pomysłami na to jak integrować klasę w celu zapobieganiu przyszłym konfliktom. Listen to „ONDU#014: Rozmowa z prof. Jackiem Pyżalskim: Jak sobie radzić w trudnych sytuacjach?” on Spreaker. Poznacie też: – „zasadę pęku kluczy” – jak rozpoznawać gdzie kończy się zabawa, a zaczyna zachowanie agresywne? – sposoby na wpływania na zachowanie uczniów – formy zabawy, której celem jest nawyk dobrego zachowania Czy zawsze problemy wychowawcze muszą kończyć się terapią? Jak komunikować się z uczniami trudnymi bez angażowania publiczności? Jak rozmawiać z rodzicami agresorów? Kiedy zacząć pracować z dziećmi nad kompetencjami cyfrowymi? To tylko część pytań, na które słuchacz znajdzie odpowiedzi po wysłuchaniu tej rozmowy, w której z wieloma mitami o wychowaniu rozprawia się nasz gość – profesor Jacek Pyżalski. Zapraszamy. Linki o których mowa w tym odcinku: https://www.facebook.com/kompetencjenauczycieli/ http://jacekpyzalski.pl  

Zapisz się do naszego newslettera!
Szanujemy Twoją prywatność.