W dzisiejszych czasach wiele osób dąży do zdobycia popularności poprzez kontrowersyjne zachowanie. Czy jednak warto być kontrowersyjnym? Czy to prowadzi do sukcesu i spełnienia?
Zacznijmy od tego, co rozumiemy przez „kontrowersyjność”. Termin ten odnosi się do postaw, zachowań, idei lub działań, które wywołują silne emocje i różne opinie wśród ludzi. Kontrowersyjne osoby lub działania często wzbudzają zainteresowanie i uwagę mediów oraz publiczności. Jednym z przykładów osoby kontrowersyjnej jest Elon Musk, założyciel firmy SpaceX, który często wywołuje burzliwe dyskusje swoimi pomysłami dotyczącymi kolonizacji Marsa. Z naszego podwórka do takich osób zaliczyć możemy Kubę Wojewódzkiego.
Kontrowersyjność może przynieść korzyści w postaci zwiększenia popularności i zainteresowania. W dzisiejszych czasach, w których wiele osób dąży do zdobycia swojej „15 minut sławy”, generowanie kontrowersji może wydawać się sposobem na osiągnięcie tego celu. Ludzie często zwracają uwagę na kontrowersyjne osoby lub działania, a to może przyciągnąć do nas więcej obserwujących, klientów lub wyznawców.
Jednak kontrowersyjność ma swoją cenę. Osoby kontrowersyjne często stają się przedmiotem krytyki i ataków. Wiele osób może odrzucić kontrowersyjną ideę lub zachowanie, co prowadzi do alienacji i izolacji społecznej. Ponadto, kontrowersyjne zachowanie może prowadzić do szkody dla naszej reputacji lub wizerunku, co może mieć negatywny wpływ na nasze życie osobiste i zawodowe.
Warto również zastanowić się, czy kontrowersyjność jest zgodna z naszymi wartościami i przekonaniami. Czy chcemy być kojarzeni z kontrowersyjnymi pomysłami lub zachowaniami? Czy chcemy być postrzegani jako osoby, które szukają uwagi za wszelką cenę? Warto pamiętać, że kontrowersyjność nie zawsze idzie w parze z autentycznością i spójnością naszej osoby.
Warto również zastanowić się nad długoterminowymi skutkami kontrowersyjności. Czy nasza kontrowersyjna postawa przyczyni się do rozwiązania jakiegoś problemu lub poprawy sytuacji? Czy pojawienie się kontrowersji jest skuteczną metodą osiągnięcia naszych celów? Czasami warto wybrać drogę dialogu i współpracy, aby osiągnąć pozytywne zmiany w społeczeństwie.
Wróćmy do tematu kontrowersyjnego nauczyciela…
Czy możesz tak o sobie powiedzieć?
A może ktoś użył wobec ciebie takiego określenia?
Czy ma ono pozytywny wydźwięk czy wręcz odwrotnie?
Kontrowersja może być twórcza ale bywa też przeszkadzająca.
A może niepokorny? Wobec kogo?
Ludzie zmiany spotykają się z różnymi łatkami. Czas się z nimi rozprawić w miejscu publicznym. Zapraszamy na spotkanie z Monika Rokicką, która pisze o sobie tak:
„Jestem polonistką, instruktorem i reżyserem teatralnym, trenerką myślenia krytycznego IKM. Działam jako ambasadorka Wiosny Edukacji. Jestem zbieraczką kropek. Interesuje mnie zwinne podejście do edukacji i zarządzania zmianą. Edukacja to dla mnie nieskończony wszechświat punków, które można połączyć w wyjątkową sieć wiedzy. Nie uznaję granic – wolność i kreatywność w tworzeniu nowych powiązań są dla mnie kwintesencją uczenia się. Dlatego też nie interesują mnie nurty pedagogiczne, teorie, metodyki ani systemy edukacji. Biorę te kropki, które służą codziennej praktyce, ufam swojej pedagogicznej intuicji i nie boję się iść pod prąd. Pokazuję uczniom, że nauka to indywidualny, intymny proces, za który odpowiedzialni są sami przed sobą. Jestem wierna słowom Sokratesa:
Listen to „EDK#168: Kontrowersyjny nauczyciel w szkole – Monika Rokicka” on Spreaker.„Nie mogę nikogo niczego nauczyć. Mogę tylko sprawić, że zacznie myśleć”.
Sokrates
A to spotkanie w wersji video z komentarzami uczestników: