Fundacja Plandaltonski.pl

Nie dajmy sobie odebrać frajdy z nauczania – rozmowa z Danutą Sterną

Zapraszamy na rozmowę, która odbyła się w połowie grudnia 2019 roku. Jednak temat jest nadal aktualny i mamy nadzieję, że nie tylko nauczycielom ale i rodzicom rzuci więcej światła na kwestię oceniania w szkole. Nauczanie, uczenie się, ocenianie kształtujące, motywacja, rozwój osobisty, to tylko niektóre tematy, które poruszyliśmy z naszym dzisiejszym gościem. Danuta Sterna, to m.in. ekspertka merytoryczna programu Szkoła Ucząca Się Centrum Edukacji Obywatelskiej oraz autorka bloga „Oś świata” ( https://osswiata.pl ). Jedną z kluczowych wartości CEO jest WSPÓŁPRACA i do tej wartości odnosiliśmy się w czasie spotkania. Ocenianie kształtujące to historia 20 lat w Polsce, a zaczęło się od spotkania Państwa Sternów z profesorami angielskimi i amerykańskimi, gdzie opowiadano o „formative assessment”. Choć w języku polskim słowo „ocenianie” nie ma dobrych konotacji, to jednak pozostawiono nazwę „ocenianie kształtujące”, choć bardziej skupiamy się w tym na przekazywaniu informacji zwrotnej niż na ocenianiu. W wywiadzie dowiecie się wiele więcej, więc zapraszamy do odsłuchania albo do obejrzenia.
Listen to „ONDU#066: Nie dajmy sobie odebrać frajdy z nauczania – rozmowa z Danutą Sterną” on Spreaker.

Subscribe on Android

Abyśmy mogli być widoczni dla innych słuchaczy podcastów,  wstaw proszę recenzję na iTunes, to nic nie kosztuje 🙂 a pomoże nam być widocznym na liście podcastów o edukacji w Polsce.
Tutaj jest instrukcja jak to zrobić: https://www.youtube.com/watch?v=nBru1CRd-vY