KURS ONLINE
Metodyka prowadzenia zajęć z matematyki w oparciu o zasady planu daltońskiego.
Kurs powstał w oparciu o moje doświadczenie w pracy z planem daltońskim na matematyce
16 lekcji , w tym ponad 4 godzin nagrań video i materiały do pobrania w pdf.
Na zakończenie kursu zaświadczenie.
Dzięki przykładom z mojej praktyki zawodowej zyskasz wiedzę o tym, jak przygotowywać ciekawe zajęcia.
Do lekcji opisy plus dodatkowe materiały do pobrania, w tym ankiety, przykładowe makiety do przeprowadzenia zajęć.
Dowiesz się jak sprawić, aby w uczniach budziła się motywacja wewnętrzna do uczenia się.
Metodyczne wskazówki pozwolą ci przygotować kolejne materiały na bazie przedstawionych przykładów.
Aleksandra Kozłowska – to nauczycielka matematyki w LO w Lubaczowie, egzaminatorka OKE, tutorka. Pasjonatka psychologii pozytywnej, planu daltońskiego i porozumienia bez przemocy, edukacji skoncentrowanej na rozwiązaniach, propagatorka myślenia wizualnego – prowadzi stronę na Facebooku „Co myślę to rysuję”.
Wierzy w rozwój intelektu, jest zafascynowana procesem przyswajania wiedzy. W codziennej pracy ceni dobrą organizację oraz nastawienie na rozwój. Uważa, że zaangażowany i pełen pasji nauczyciel to taki, który kocha to co robi i bezustannie szuka skuteczniejszych sposobów dotarcia do uczniów, a także uczy się tak dużo, jak to tylko możliwe.
Po zakupie otrzymujesz dostęp na 12 miesięcy do platformy z materiałami, video, do czytania oraz do pobrania w pdf.
W materiałach video przedstawiam w oparciu o moją praktykę m.in sposób przygotowania i prowadzenie zajęć z matematyki.
Z materiałami zapoznajesz się wtedy, kiedy masz czas. Zajęcia możesz powielić 1:1, albo zmodyfikować dostosowując do swoich potrzeb.
Materiały video powstały podczas prowadzenia zamkniętych webinarów. Powstały na ich podstawie lekcje, które pozwalają ci stopniowo konsumować przygotowane treści kursu.
Na zakończenie kursu po obejrzeniu wszystkich lekcji samodzielnie ściągasz ze swojego konta na platformie zaświadczenie o udziale w szkoleniu..
I to wszystko w cenie, za którą nigdzie nie znajdziesz tak bogatego zasobu wiedzy o planie daltońskim i przygotowanego w tak dostępny sposób.
Zobacz, co sądzą o naszym kursie osoby, które nam zaufały!
Metodyka planu daltońskiego – kurs online to kurs przeznaczony dla osób pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Jest doskonałą pomocą, która pozwoli nauczycielom na wprowadzenie dzieci w świat matematyki w sposób kreatywny i przystępny, a jednocześnie poprawny pod względem języka matematycznego.
Z kursu mogą korzystać zarówno młodzi stażem nauczyciele, którzy rozpoczynają swoja drogę zawodową, jak również ci którzy przepracowali z dziećmi wiele lat. Dobór treści i sposób ich prezentacji powoduje, że kurs jest użyteczny dla każdej grupy wiekowej nauczycieli, niezależnie od stażu pracy.
Może on pomóc nie tylko nauczycielom ulepszyć swój warsztat pracy, ale przede wszystkim jest w stanie pomóc dzieciom uzyskać podstawową wiedzę matematyczną, która jest bardzo ważna dla dalszego ich rozwoju i nauki.
Każdy nauczyciel znajdzie tu wiele konkretnych przykładów, rozwiązań metodycznych i rozmaitych sytuacji, które dają szansę do stworzenia własnych rozwiązań, dostosowanych do warunków, w których pracuje, i do możliwości intelektualnych dzieci. Najważniejszym atutem kursu jest to, że wszystkie propozycje zajęć oparte są na pedagogice daltońskiej. Jest to kolejna wartość dodana kursu, która czyni go wyjątkowym.
Kurs składa się 12 modułów – lekcji video (ok.30 minut każda) oraz materiałów do wydruku w postaci pdf opisujących wszystkie zajęcia ze szczegółami, przykładami, wykorzystanymi materiałami, wierszami, dodatkowymi linkami do zasobów internetowych, z których warto skorzystać przygotowując się do zajęć.
Czasami jest tak, że zapominamy o wielu metodach, technikach i formach nauczania, a autorka kursu przypomina nam o nich w bardzo profesjonalny sposób i pokazuje, w jaki sposób można urozmaicić zajęcia, aby osiągnąć ich cel.
Przykładem są pierwsze moduły kursu podczas których przeniesieni zostajemy w świat bajek. Autorka kursu w praktyczny sposób pokazuje, że wykorzystanie elementów fabularnych, zabawy i wizualizacji pomaga dzieciom w lepszym zrozumieniu problemów matematycznych. Bajki matematyczne pomagają nie tylko zwizualizować abstrakcyjne pojęcia matematyczne, ale są także nieocenione podczas rozwijania umiejętności logicznego myślenia. Często przedstawiają problemy i wyzwania, które wymagają logicznego myślenia i rozwiązywania problemów.
Dzięki bajkom dzieci mogą uczyć się analizować, podejmować decyzje, porównywać, klasyfikować i wnioskować. Wszystko po to, aby rozwiązać matematyczne zagadki. Bajki służą także nauce zapamiętywania oraz utrwalania pojęć i informacji. Dzięki powtarzającym się frazom i wierszykom dzieci szybko zapamiętują wzorce, sekwencje. Opowiadane historie nie tylko przykuwają ich uwagę, ale przede wszystkim pomagają w zrozumieniu pojęć matematycznych.
Autorka w umiejętny i zrozumiały dla odbiorcy sposób pokazuje, jak dobierać temat przewodni bajki i w jaki sposób ją opowiadać, włącznie z modulacją głosu, oraz jakich rekwizytów używać, aby dzieci angażowały się do współpracy, a zajęcia były dla ciekawe.
W kolejnych lekcjach video autorka kursu prezentuje, w jaki sposób rozmawiać z dziećmi o figurach geometrycznych, o tym jak mówić o ich własnościach i jakich pomocy dydaktycznych używać podczas zajęć. Niejeden z nauczycieli zapewne się zdziwi widząc, że nie trzeba sięgać po drogie pomoce dydaktyczne, aby sprawić, by dziecko rozumiało różnice pomiędzy figurami geometrycznymi. Celem tych lekcji nie jest tylko nauka nazw figur geometrycznych, ale przede wszystkim zrozumienie różnić pomiędzy nimi i własności danych figur.
Podczas kursu nauczyciel jest w stanie uzyskać szereg podpowiedzi i inspiracji, jak wykorzystać chociażby domino. Domino to wszechstronna pomoc, która pomaga dzieciom w obliczeniach, rozpoznawaniu wzorców, spostrzegawczości i rozumieniu relacji matematycznych. Trzeba je tylko umiejętnie wykorzystać. Lekcja video – Praca z pomocą – domino, podpowiada jak na nowo odkryć tę bardzo popularną pomoc i uczynić ją znowu atrakcyjną dla dzieci.
Wszystkie pomysły, które zostały przedstawione w kursie są praktyczne i mogą być bezpośrednio zastosowane w pracy z dziećmi.
Istotnym i ważnym elementem kursu jest lekcja o sztuce zadawania pytań. To bardzo trudny, ale istotny temat podczas nauczania matematyki. Od dobrze zadanych pytań zależy to, w jaki sposób pobudzimy kreatywność dziecka. Najczęściej podczas zajęć zadajemy dzieciom pytania otwarte, które pobudzają dziecięcą ciekawość i zachęcają do myślenia krytycznego. Ale przecież mogą to być pytania prowokacyjne, które zachęcą do analizy i wnioskowania matematycznego lub pytania problemowe, które wymagają zastosowania umiejętności matematycznych w praktyce, a także pytania refleksyjne. Rola pytań i sztuka ich zadawania są bardzo istotne w nauczaniu matematyki więc tej lekcji kursu z pewnością nie można ominąć.
Podczas kursu pokazane zostały także praktyczne przykłady w jaki sposób wprowadzać naukę dni tygodnia oraz pojęcie czasu czyli planowania. Propozycja tych zajęć jest całkowicie odmienna od tradycyjnych. Wyraźnie widać tu metodę planu daltońskiego, której filary: samodzielność, odpowiedzialność, współpraca oraz refleksja stały się wyznacznikiem w planowaniu zajęć.
Dzieci w wielu przedszkolnym i wczesnoszkolnym nie posiadają jeszcze wyższych czynności umysłowych w stopniu niezbędnym do nauki matematyki. Ich myślenie cechuje konkretyzm i obrazowość, oparte na bezpośrednim postrzeganiu. Dlatego wszystkie propozycje zajęć, w tym Kolorowe liczby związane są z dziecięcym działaniem.
Chociaż kurs nie wyczerpuje całej tematyki matematycznego kształcenia w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, to podpowiada i inspiruje, jak skutecznie rozwijać umiejętności matematyczne najmłodszych dzieci oraz wzmacniać ich chęć do uczenia się i poznawania matematycznego świata.
Droga Nauczycielko, Drogi Nauczycielu! Jeśli chcesz, aby nauczanie matematyki w edukacji przedszkolnej lub wczesnoszkolnej było angażujące i zachęcające dziecko do rozwoju to skorzystaj z Metodyki planu daltońskiego, a doświadczysz, jak prowadzone przez ciebie zajęcia dadzą radość i satysfakcję nie tylko dzieciom, ale także tobie. Rozwijanie pozytywnego stosunku do matematyki we wczesnym okresie nauczania ma duże znaczenie dla osiągnięć sukcesu w tej dziedzinie.
16 lekcji video plus obszerne materiały do czytania oraz użyte w prezentacjach grafiki, slajdy i dodatkowe materiały w pdf do ściągnięcia.
Lekcja 1: Filary daltońskie.
Lekcja 2: Diagnoza.
Lekcja 3: Motywacja, skuteczne uczenie się i komunikacja.
Lekcja 4: Autonomia, czyli podział zadań i możliwość wyboru.
Lekcja 1: Motywacja mająca źródło wewnątrz.
Lekcja 2: Lekcje powtórzeniowe.
Lekcja 3: Samodzielność i nagrody.
Lekcja 4: Modelowanie.
Lekcja 5: Informacje zwrotne.
Lekcja 6: Myślenie wizualne i metody aktywizujące.
Lekcja 1. Metody i techniki pracy na lekcji – zestawienie.
Lekcja 2. Projekty grupowe i współpraca.
Lekcja 3. Samoocena i nastawienie na rozwój.
Lekcja 4. Informacja zwrotna – dla ucznia i dla nauczyciela.
Lekcja 5. Współpraca z wychowankami i ich rodzicami.
Lekcja 6. Zadania nauczyciela wynikające z realizacji podstawy programowej.
Aleksandra Kozłowska – to nauczycielka matematyki w LO w Lubaczowie, egzaminatorka OKE, tutorka. Pasjonatka psychologii pozytywnej, planu daltońskiego i porozumienia bez przemocy, edukacji skoncentrowanej na rozwiązaniach, propagatorka myślenia wizualnego – prowadzi stronę na Facebooku „Co myślę to rysuję”. Wierzy w rozwój intelektu, jest zafascynowana procesem przyswajania wiedzy. W codziennej pracy ceni dobrą organizację oraz nastawienie na rozwój. Uważa, że zaangażowany i pełen pasji nauczyciel to taki, który kocha to co robi i bezustannie szuka skuteczniejszych sposobów dotarcia do uczniów, a także uczy się tak dużo, jak to tylko możliwe.
Od kilku już lat z powodzeniem stosuje zasady planu daltońskiego uzyskując wspaniałe efekty. Dodatkowym atutem Oli Kozłowskiej jest jej talent artystyczny, dzięki któremu w swojej pracy stosuje notatki wizualne i w taki też sposób przygotowała prezentację do webinaru. Dzięki tym spotkaniom będziesz mógł/mogła skorzystać z gotowych rozwiązań, nie tylko na matematyce.
Kurs powstał z nagrań 3 webinarów, które w sumie zajęły blisko 4 godziny zegarowe. Aby łatwiej było zapoznac się z odgromną ilością konkretnej wiedzy, podzielony został na moduły i lekcje. Do lekcji dołączone są materiały w postaci pdf, doc do ściągnięcia i wykorzystania w klasie.
Sprawdź, co wchodzi
w skład kursu:
Ważne!
Jeśli chcesz zamówić kurs dla swoich nauczycieli, skontaktuj się z nami pisząc mail na adres info@plandaltonski.pl, ponieważ mamy bardzo atrakcyjną ofertę grupową (od 2 do 8 nauczycieli)
Jeśli placówka finansuje szkolenie ze środków publicznych, to można otrzymać fakturę bez 23% VAT po przesłaniu nam oświadczenia.
— cotygodniowy przewodnik do czytania i słuchania dla nauczycieli i rodziców.