O motywacji i o dekoracjach w salach przedszkolnych i szkolnych – LIVE z 06 08 2017

26 marca 2018 | Autorem wpisu jest: Robert Sowiński | Ilość odsłon: 332

Motywacja wewnętrzna dziecka do nauki to klucz do przejścia od nauczenia do uczenia się. Bardzo często zapominamy, że staromodna zasada kija i marchewki, czyli tak chętnie stosowane w naszej edukacji ocenianie za pomoca noty, słoneczek czy punkcików, po prostu nie działa. Nie sztuka powiedzieć, że coś nie działa, należy jeszcze  wskazać drogę, która prowadzi do zmiany w sposobie podejścia do motywacji. Ważne abyśmy zrozumieli, że tak jak nie da się zmienić drugiego człowieka, nie da się go do niczego na dłuższą metę zmotywować. Możemy jednak zrobić wiele, aby stworzyć przestrzeń, w której budzenia się motywacji wewnętrznej ma ogromne szanse powodzenia. Poza tym tematem omawiamy kwestię estetyki dekoracji sal i klas, oraz jak to wpływa na emocje dzieci. Wszystko wiążemy z zasadami planu daltońskiego.

Zapraszamy do zasubskrybowania naszego kanału na YouTube.

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *