Centrum Edukacji Daltońskiej Plandaltonski.pl

ONDU#027: Dlaczego No Bell jest najlepszą szkołą na świecie? – opowiadają Izabela Gorczyca i Joanna Górecka.

O szkole No Bell, która działa już 26 rok, od dawna mówi się bardzo dobrze, ale od momentu kiedy zdobyła tytuł najlepszej szkoły na świecie w projekcie Edumission, zainteresowanie ich metodami pracy jest coraz większe. Cieszą się z tego rozgłosu, bo mają nadzieję, że zainspirują innych do zmiany bardzo konserwatywnej polskiej edukacji. Gośćmi naszego podcastu jest Dyrektorka szkoły Izabela Gorczyca oraz Joanna Górecka specjalistka ds rozwoju. W szkole możemy odnaleźć nie tylko ciekawe pomysły edukacyjne ale również wiele oryginalnych mebli oraz pomocy dydaktycznych. Zapraszamy do wysłuchania rozmowy>

Listen to „ONDU#027: Dlaczego No Bell jest najlepszą szkołą na świecie opowiadają Izabela Gorczyca i Joanna Górecka.” on Spreaker.


Subscribe on Android

Abyśmy mogli być widoczni dla innych słuchaczy podcastów,  wstaw proszę recenzję na iTunes.
Tutaj jest instrukcja: https://www.youtube.com/watch?v=nBru1CRd-vY 

Link do strony szkoły : https://www.nobell.edu.pl/

 

2 Comments

  1. Wiesława Mitulska

    Szczególnie podobał mi się fragment o błędach. W szkołach codziennie słyszy się: Tylko nie zrób błędu! To mogłaby być bardzo dobra praca, ale te błędy… To smutne, jak bardzo wstydzimy się błędów i wpajamy dzieciom, że zrobić błąd, to wstyd. Zapominamy, jak ważnym elementem pracy nauczyciela jest refleksja po zajęciach, pod koniec dnia, semestru, roku szkolnego, jak ważna jest umiejętność dostrzegania błędów, wyciągania wniosków i modyfikowania swoich planów. Refleksyjność w zawodzie nauczyciela jest niezbędna, by móc wspierać rozwój uczniów i jednocześnie samemu się rozwijać. Szkoda, że nauczyciel przeważnie zostaje z tym sam, bo w pokoju nauczycielskim nie rozmawia się o własnych błędach, a o superwizji możemy sobie tylko pomarzyć.

  2. Anna Szulc

    Szkoły ” w drodze” są szansą polskiej edukacji, ale przede wszystkim szansą dla dzieci i młodzieży. Zadziwiające jest to, że dorośli raczej nie chcieliby do szkoły wrócić i zamiast poszukać powodów dlaczego tak jest, wyciągnąć wnioski i czerpiąc z neuronak zmienić rzeczywistość szkolną, realizują przestarzały model edukacji, który niewiele ma wspólnego z czasami, w jakich żyja i będą żyli współcześni uczniowie.

Comments are closed.