Centrum Edukacji Daltońskiej Plandaltonski.pl

KURS ONLINE

Metodyka planu daltońskiego

Gotowe propozycje zajęć dla przedszkola i edukacji wczesnoszkolnej – holistyczne realizowanie podstawy programowej wokół edukacji matematycznej

Informacje o kursie online

Kurs powstał w oparciu o moje wieloletnie doświadczenie w pracy metodą ośrodków zainteresowań.

12 lekcji , w tym ponad 6 godzin nagrań video i materiały do pobrania w pdf.

Na zakończenie kursu zaświadczenie.

Dla kogo jest ten kurs?

Dla nauczycieli przedszkola, klas 1-3, edukacji domowej oraz tych, którzy szukają gotowych przykładów jak skutecznie i holistycznie realizować podstawę programową.

Dzięki przykładowym lekcjom zyskasz wiedzę o tym, jak przygotowywać ciekawe zajęcia.

Do każdej lekcji opis plus dodatkowe linki i wskazówki, dzięki którym trafisz w ciekawe miejsca w sieci.

Dowiesz się jak sprawić, że dzieci zaczynają się interesować trudnymi i abstrakcyjnymi pojęciami matematycznymi.

Metodyczne wskazówki pozwolą ci przygotować kolejne materiały na bazie przedstawionych przykładów.

Uczysz się od doświadczonej nauczycielki

Szkoląc się trafiasz na oferty szkoleń online na żywo, webinaria, czy na spotkania na kilka godzin w sali szkoleniowej.

Z takich kursów pozostaje zazwyczaj 10-20% informacji, w zależności od jakości szkolenia i twojego nastawienia i zaangażowania, co nie zawsze zależy od Ciebie.

Warunkiem efektywności takich zajęć jest też to, że powinniśmy natychmiast po szkoleniu zacząć wdrażać nabytą wiedzę, a sama wiesz, jak z tym czasem jest.

Jeśli jednak chcesz mieć 100% pewności, że czas poświęcony na własny rozwój oraz każda wydana złotówka nie jest stracona, zobacz jak my możemy Ci to zapewnić.

Zapewne widzisz, że lista wyzwań, jakie napotykasz w swojej pracy, cały czas wydłuża się:​

  • mamy dzieci wymagające coraz większej uwagi
  • wydawnictwa oferują coraz  bardziej przeładowane programy
  • brakuje ci czasu dla dzieci, wymagających więcej troski
  • masz poczucie, że utalentowani uczniowie nie mogą się optymalnie rozwijać
  • masz coraz bardziej wymagających rodziców, którzy często sami mają problemy wychowawcze w domu ze swoimi dziećmi

Czy ten kurs jest dla Ciebie?

Głównym problemem dlaczego dzieci nie chcą się uczyć, jest brak motywacji wewnętrznej do własnego rozwoju.

Naszym kursem rozwiązujemy ten problem dając ci szereg wskazówek, narzędzi i pokazując jak działają mechanizmy wspierające budzenie się motywacji wewnętrznej.

Ten proces z nami przeszło już w modelu online ponad 1000 nauczycieli. Zapoznaj się z niektórymi opiniami, jakie nam przekazali. Są to głównie wypowiedzi nauczycieli, którzy zakończyli kurs certyfikatem, czyli doznali wszystkiego tego, o czym piszemy tutaj.

Dlaczego nagrałam ten kurs?

Dużym wyzwaniem dla nauczyciela staje się przygotowanie ciekawych zajęć, które wzbudzą motywację wewnętrzną do nauki. Choć dużo się mówi o nauce przez zabawę, rzadko na studiach przekazuje się praktyczną wiedzę z tego tematu. Moje wieloletnie doświadczenie zawodowe i uczenie się bezpośrednio od mistrzów takich jak prof. Semadeni czy prof. Gruszczyk-Kolczyńska, daje mi możliwość tworzenia atrakcyjnych zajęć z matematyki. Swoją wiedzą podzieliłam się podczas poranków daltońskich, które spotkały się z zainteresowaniem. Postanowiłam więc dołożyć do tego  dodatkowe materiały, aby powstał kurs, dający ci gotowe rozwiązania na rozwijanie w dzieciach kompetencji matematycznych.

Po zakupie otrzymujesz dostęp na 12 miesięcy do platformy z materiałami, video, do czytania oraz do pobrania w pdf.

W materiałach video obejrzysz szczegółowo poprowadzone, praktyczne zajęcia z matematyki tak, jak mogłabyś to zrobić w sali czy klasie.

Z materiałami zapoznajesz się wtedy, kiedy masz czas.  Zajęcia możesz powielić 1:1, albo zmodyfikować dostosowując do swoich potrzeb.

Materiały video to nagrania, które prowadziłam na żywo, reagując na zachowania dzieci, które w czasie moich zajęć wykonywały prace razem ze mną.

Na zakończenie kursu po obejrzeniu wszystkich lekcji samodzielnie ściągasz ze swojego konta na platformie zaświadczenie o udziale w szkoleniu..

I to wszystko w cenie, za którą nigdzie nie znajdziesz tak bogatego zasobu wiedzy o planie daltońskim i przygotowanego w tak dostępny sposób.

Dołącz teraz w cenie

197 zł
97

Opinie i recenzje

Zobacz, co sądzą o naszym kursie osoby, które nam zaufały!

Recenzja Agaty Markowicz

Metodyka planu daltońskiego – kurs online to kurs przeznaczony dla osób pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Jest doskonałą pomocą, która pozwoli nauczycielom na wprowadzenie dzieci w świat matematyki w sposób kreatywny i przystępny, a jednocześnie poprawny pod względem języka matematycznego.

Z kursu mogą korzystać zarówno młodzi stażem nauczyciele, którzy rozpoczynają swoja drogę zawodową, jak również ci którzy przepracowali z dziećmi wiele lat.  Dobór treści i sposób ich prezentacji powoduje, że kurs jest użyteczny dla każdej grupy wiekowej nauczycieli, niezależnie od stażu pracy.

Może on pomóc nie tylko nauczycielom ulepszyć swój warsztat pracy, ale przede wszystkim jest w stanie pomóc dzieciom uzyskać podstawową wiedzę matematyczną, która jest bardzo ważna dla dalszego ich rozwoju i nauki.

Każdy nauczyciel znajdzie tu wiele konkretnych przykładów, rozwiązań metodycznych i rozmaitych sytuacji, które dają szansę do stworzenia własnych rozwiązań, dostosowanych do warunków, w których pracuje, i do możliwości intelektualnych dzieci. Najważniejszym atutem kursu jest to, że wszystkie propozycje zajęć oparte są na pedagogice daltońskiej. Jest  to kolejna wartość dodana kursu, która czyni go wyjątkowym.

Kurs składa się 12 modułów – lekcji video (ok.30 minut każda) oraz materiałów do wydruku w postaci pdf opisujących wszystkie zajęcia ze szczegółami, przykładami, wykorzystanymi materiałami, wierszami, dodatkowymi linkami do zasobów internetowych, z których warto skorzystać przygotowując się do zajęć.

Czasami jest tak, że zapominamy o wielu metodach, technikach i formach nauczania, a autorka kursu przypomina nam o nich w bardzo profesjonalny sposób i pokazuje, w jaki sposób można urozmaicić zajęcia, aby osiągnąć ich cel.

Przykładem są pierwsze moduły kursu podczas których przeniesieni zostajemy w świat bajek. Autorka kursu w praktyczny sposób pokazuje, że wykorzystanie elementów fabularnych, zabawy i wizualizacji  pomaga dzieciom w lepszym zrozumieniu problemów matematycznych. Bajki matematyczne pomagają nie tylko zwizualizować abstrakcyjne pojęcia matematyczne, ale są także nieocenione podczas rozwijania umiejętności logicznego myślenia. Często przedstawiają problemy i wyzwania, które wymagają logicznego myślenia i rozwiązywania problemów.

Dzięki bajkom dzieci mogą uczyć się analizować, podejmować decyzje, porównywać, klasyfikować i wnioskować. Wszystko po to, aby rozwiązać matematyczne zagadki. Bajki służą także nauce zapamiętywania oraz utrwalania pojęć i informacji. Dzięki powtarzającym się frazom i wierszykom dzieci szybko zapamiętują wzorce, sekwencje. Opowiadane historie nie tylko przykuwają ich uwagę, ale przede wszystkim pomagają w zrozumieniu pojęć matematycznych. 

Autorka w umiejętny i zrozumiały dla odbiorcy sposób pokazuje, jak dobierać temat przewodni bajki i w jaki sposób ją opowiadać, włącznie z modulacją głosu, oraz jakich rekwizytów używać, aby dzieci angażowały się do współpracy, a zajęcia były dla ciekawe.

W kolejnych lekcjach video autorka kursu prezentuje, w jaki sposób rozmawiać z dziećmi o figurach geometrycznych, o tym jak mówić o ich własnościach i jakich pomocy dydaktycznych używać podczas zajęć. Niejeden z nauczycieli zapewne się zdziwi widząc, że nie trzeba sięgać po drogie pomoce dydaktyczne, aby sprawić, by dziecko rozumiało różnice pomiędzy figurami geometrycznymi. Celem tych lekcji nie jest tylko nauka nazw figur geometrycznych, ale przede wszystkim zrozumienie różnić pomiędzy nimi i własności danych figur.

Podczas kursu nauczyciel jest w stanie uzyskać szereg podpowiedzi i inspiracji, jak wykorzystać chociażby domino. Domino to wszechstronna pomoc, która pomaga dzieciom w obliczeniach, rozpoznawaniu wzorców, spostrzegawczości i rozumieniu relacji matematycznych. Trzeba je tylko umiejętnie wykorzystać. Lekcja video – Praca z pomocą – domino, podpowiada jak na nowo odkryć tę bardzo popularną pomoc i uczynić ją znowu atrakcyjną dla dzieci.

Wszystkie pomysły, które zostały przedstawione w kursie są praktyczne i mogą być bezpośrednio zastosowane w pracy z dziećmi.

Istotnym i ważnym elementem kursu jest lekcja o sztuce zadawania pytań. To bardzo trudny, ale istotny temat podczas nauczania matematyki. Od dobrze zadanych pytań zależy to, w jaki sposób pobudzimy kreatywność dziecka. Najczęściej podczas zajęć zadajemy dzieciom pytania otwarte, które pobudzają dziecięcą ciekawość i zachęcają do myślenia krytycznego. Ale przecież mogą to być pytania prowokacyjne, które zachęcą do analizy i wnioskowania matematycznego lub pytania problemowe, które wymagają zastosowania umiejętności matematycznych w praktyce, a także pytania refleksyjne. Rola pytań i sztuka ich zadawania są bardzo istotne w nauczaniu matematyki więc tej lekcji kursu z pewnością nie można ominąć.

Podczas kursu pokazane zostały także praktyczne przykłady w jaki sposób wprowadzać naukę dni tygodnia oraz pojęcie czasu czyli planowania. Propozycja tych zajęć jest całkowicie odmienna od tradycyjnych. Wyraźnie widać tu metodę planu daltońskiego, której filary: samodzielność, odpowiedzialność, współpraca oraz refleksja stały się wyznacznikiem w planowaniu zajęć.

Dzieci w wielu przedszkolnym i wczesnoszkolnym nie posiadają jeszcze wyższych czynności umysłowych w stopniu niezbędnym do nauki matematyki. Ich myślenie cechuje konkretyzm i obrazowość, oparte na bezpośrednim postrzeganiu. Dlatego wszystkie propozycje zajęć, w tym Kolorowe liczby związane są z dziecięcym działaniem.

Chociaż kurs nie wyczerpuje całej tematyki matematycznego kształcenia w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, to podpowiada i inspiruje, jak skutecznie rozwijać umiejętności matematyczne najmłodszych dzieci oraz wzmacniać ich chęć do uczenia się i poznawania matematycznego świata.

Droga Nauczycielko, Drogi Nauczycielu! Jeśli chcesz, aby nauczanie matematyki w edukacji przedszkolnej lub wczesnoszkolnej było angażujące i zachęcające dziecko do rozwoju to skorzystaj z Metodyki planu daltońskiego, a doświadczysz, jak prowadzone przez ciebie zajęcia dadzą radość i satysfakcję nie tylko dzieciom, ale także tobie. Rozwijanie pozytywnego stosunku do matematyki we wczesnym okresie nauczania ma duże znaczenie dla osiągnięć sukcesu w tej dziedzinie.

Co zawiera kurs?

12 lekcji video plus obszerne materiały do czytania.
(od 1 lipca dodatkowo zostaną dołączone do kursu pliki pdf do ściągnięcia)

Program kursu:

Wprowadzenie Zanim rozpoczniesz ten kurs

Współczesny nauczyciel czyli jaki? Dlaczego musimy zmienić sposób pracy i od czego zacząć?

Lekcja 1 Bajki matematyczne.

Dlaczego warto stosować bajki matematyczne w metodyce?
Czytanie dzieciom interesujących tekstów powinno być naturalnym dialogiem pomiędzy dorosłym a dzieckiem. Za sprawą książki możemy „przenieść się” razem z dzieckiem w dowolne miejsce. Takie działania rozwijają wyobraźnię oraz tworzą atmosferę zabawy, która jest niezbędna do kształtowania wewnętrznej motywacji. Czytany tekst możemy również wykorzystać do tworzenia opowieści o matematycznych treściach.

Lekcja 2 Bajki matematyczne cz.2.

Powtarzające się sekwencje (podobnie jak w metodzie nowozelandzkiej), które występują w bajce, sprzyjają również zabawie w czytanie. Bajka zachęca do eksploracji kuchni. Poznajmy z dziećmi sprzęty występujące w kuchni, sprawdźmy, ile szklanek wody mieści się w dzbanku, rondelku, garnku itp. Przyjrzyjmy się, ile to jest litr, a ile pół litra – jakie przedmioty posłużą nam jako miarki?

Lekcja 3Figury geometryczne: trójkąt.

W tej lekcji zapraszam do świata figur geometrycznych, które dzieci nazywają kształtami. Nie wszystkie dzieci potrafią im nadać poprawną nazwę. Ważne, aby od najmłodszych lat miały okazję do przebywania w otoczeniu złożonych z rzeczy w różnych kształtach, bawiąc się klockami, układankami, krążkami, tablicami manipulacyjnymi, przyglądaniu się darom natury czy w końcu zapoznawać się kształtami w książkach, które pełnią funkcję ilustracji. Ciekawymi zabawami są również rysunki patykiem na pisaku czy kredą na chodniku.

Lekcja 4 Figury geometryczne: koło.

Oddzielną figurą, o której chciałabym rozmawiać jest koło. Koło sprawia sporo kłopotów dzieciom dopóty, dopóki nie zaczną nią manipulować i poznawać poza graficznym obrazem. Już wcześniej staraliśmy się wyszukać róże przedmioty o określonym kształcie w naszym otoczeniu – tym razem również zgromadzimy na wcześniej przygotowanym chodniczku czy kocu wszystkie figur, które kojarzą nam się z kołem. 

Lekcja 5 Figury geometryczne: prostokąty i kwadraty.

Kolejną figurą, a raczej figurami, jakimi chciałabym zainteresować jest kwadrat i prostokąt. Pobawiliśmy się już kołem i trójkątem. To może ułóżmy obok siebie te wszystkie figury i wymieńmy te cechy, które je różnią i te, które są do siebie podobne – dobrze w tym celu przygotować pudełko klocków Dienesa Podczas zabawy nimi możemy tworzyć różne zbiory. 

Lekcja 6 Bajki matematyczne: O kotce co wybrzydzała.

O znaczeniu i randze rysunku wizualnego mówiłam już wcześniej – umiejętność wykonania notatki graficznej35 tego co słyszymy – to umiejętność, która może nam się przydać przez wszystkie lata nauki. Od dawna główny nacisk w nauczaniu kładziono na podawanie wiedzy w układzie linearnym: przeczytaj to co napisane, powtórz i zapamiętaj, nowością było podkreślenie ważnej frazy kolorowym pisakiem lub otoczenie jej ramką ☺. Nikt nie brał pod uwagę tego, że nasz mózg nie do końca lubi taki układ i sposób podania treści. Teraz, kiedy więcej wiemy na temat stylów uczenia się neurodydaktyki – wiemy, że nasz mózg lubi różnorodność. Jak więc wprowadzić dziecko w świat tekstu i obrazu?

Lekcja 7Praca z pomocą – domino.

Każdy z nas lubi wygrywać, to takie przyjemne uczucie, a co w przypadku, kiedy wystąpi porażka? Mając w emocje w jednym z obszarów podstawy programowej – to właśnie wykorzystywanie gier bardzo dobrze służy w doskonaleniu sobie radzenia z różnymi emocjami. 

Lekcja 8Kto pyta nie błądzi czyli sztuka zadawania pytań.

Każdy, kto przebywa w towarzystwie 2,5 – 3 latka odczuła na własnej skórze potok pytań jakim ze strony swojego milusińskiego został zasypany. Często nas to denerwuje, a powinno cieszyć i to bardzo. To budzenie się dziecięcej ciekawości, tak bardzo potrzebnej w procesie rozwojowym i uzupełnianiu własnej bazy danych na temat otaczającego dziecka świata!

Lekcja 9Umiejętności praktyczne – dni tygodnia.

Ludzie zawsze potrzebowali, aby określać miarę czasu czegoś co się zdarzy lub zdarzyło – jak to określano wcześniej?
Tydzień jest związany z fazami księżyca. To dzięki jego wyglądowi na niebie (określonej fazie) orientowano się, ile minęło miesięcy i w którym momencie miesiąca obecnie się znajdowali.

Lekcja 10Pojęcie czasu czyli planowanie.

W planie daltońskim oddawanie autonomii nie jest skomplikowanym procesem. Na początek wystarczy dać dziecku niewielką przestrzeń, w której może mieć prawo wyboru. Z czasem zacznie się ona powiększać o kolejne obszary. Od kiedy możemy zacząć taką edukację? Już dwulatkowi możesz pozwolić na decyzję, w co się ubierze, ale wybór ogranicz do dwóch rzeczy. Powiesz, że to manipulacja? Być może, ale i malutki kroczek do samostanowienia.

Lekcja 11„Czas to pieniądz.”

Twórcą powiedzenia „czas to pieniądz” był Benjamin Franklin, amerykański polityk z XVIIIw. Dlaczego mówimy czas to pieniądz?
– Im jesteśmy starsi tym możemy więcej (zarabiać pieniędzy, oszczędzać, inwestować),
– są takie okresy w ciągu roku, kiedy możemy tą sama rzecz kupić taniej (wyprzedaże),
– cierpliwość popłaca, dobrze wyczekać na dobry moment np. zmiana kolekcji,
– pieniądze da się odpracować, czas nigdy nie wróci,
– oszczędzając w skarbonce przez pewien czas zbierzemy większą sumę pienięd

Lekcja 12Kolorowe liczby.

Wielu rodziców jak i nauczycieli ogromną wagę przyjmuje do operowania na kartce liczbami, jest to bowiem namacalny dowód sukcesu, którym mogą się pochwalić przed innymi. Operowanie liczbami dla dorosłego wydaje się całkiem naturalnym procesem to jest całkiem abstrakcyjne dla dzieci.

Dodatkowo dołączamy bezpłatnie:

Bonus 1 Konstruowanie zadań w klasach 1-3 - webinar

Jednym z kluczowych elementów w planie daltońskim jest przygotowanie instrukcji do zadań wykonywanych przez dzieci samodzielnie. W 45 minutowym wykładzie przedstawiamy konkretne propozycje i schematy tworzenia instrukcji do zadań.

Bonus 2 Kompetencje cyfrowe w edukacji małego dziecka - webinar

W planie daltońskim stawiamy na kompetencje niezbędne do życia w dorosłym świecie. XXI wiek to oczywiście świat cyfrowy, który nas otacza. Aby dziecko umiało się w nim bezpiecznie poruszać przyglądamy się jakie kompetencje cyfrowe składają się na inteligencję cyfrową. Jest to wskazówka jakie tematy poruszać z najmłodszymi, aby korzystały z dostępnych narzędzi w bezpieczny dla siebie i innych sposób i wzmacniały efektywność własnego rozwoju.

Bonus 3 Jak przygotować przestrzeń do uczenia się? - webinar

Dowiesz się jak krytycznie i twórczo spojrzeć na wyposażenie naszych sal, aby tworzyć przestrzeń, w której dzieci znajdują spokój, atmosferę i poczucie bycia „u siebie”.

Bonus 4 „7 kroków w kierunku Daltona” -webinar

Poznasz 7 kroków wstępnych, bez których wdrożenie planu daltońskiego może być bardzo trudne albo wręcz niemożliwe.

Bonus 5 Tygodniowy plan zajęć – projekt: Kochajmy ptaki”
W tym dodatkowym kursie online dajemy konkretny przykład, na bazie projektu, którego głównymi bohaterami są ptaki z najbliższej okolicy, w jaki sposób podejść holistycznie do przygotowania zajęć na cały tydzień uwzględniający wszystkie edukacje, o których musimy pamiętać ze względu na przedszkolną podstawę programową. To gotowe przykłady zajęć, zabaw, prac plastycznych które wypełnią nam cały tydzień w przedszkolu, którymi można się inspirować przygotowując inne tematów, bo podczas kursu omawia się i uzasadnia poszczególne elementy zajęć, aby łatwiej tę wiedzę można było wykorzystać na innych tematach zajęć.
Bonus 6 Plan daltoński w klasach starszych - webinar

Przykłady zastosowania na różnych przedmiotach.

Nowość!Bonus 7 Konstruowanie zajęć według planu daltońskiego w szkole podstawowej - webinar

Planowana data uruchomienia 01.08.2022 – przeznaczony dla nauczycieli, którzy szukają pomysłów w jaki sposób zorganizować zajęcia według planu daltońskiego mając tylko kilka godzin z klasą w tygodniu.  

Nowość!Bonus 8 Język angielski z planem daltońskim - webinar

W przygotowaniu – planowana data uruchomienia 01.10.2022

Nowość!Bonus 9 Biologia z planem daltońskim

Webinar w przygotowaniu – planowana data uruchomienia 1.12.2022

Co zyskujesz?

Kupując dostęp do kursu Pedagogika planu daltońskiego otrzymujesz w tej samej cenie 9 bezpłatnych materiałów bonusowych. Do wszystkiego dostęp przez 12 miesięcy.

Materiały dodatkowe

Wartość

Bonus 1: Konstruowanie zadań w klasach 1-3 - webinar

niedostępne oddzielnie

Bonus 2: Kompetencje cyfrowe w edukacji małego dziecka - webinar

niedostępne oddzielnie

Bonus 3: Jak przygotować przestrzeń do uczenia się? - webinar

niedostępne oddzielnie

Bonus 4: „7 kroków w kierunku Daltona” -webinar

49 zł

Bonus 5: Tygodniowy plan zajęć – projekt: Kochajmy ptaki”

97 zł

Bonus 6: Plan daltoński w klasach starszych - webinar

niedostępne oddzielnie

Bonus 7: Konstruowanie zajęć według planu daltońskiego w szkole podstawowej - webinar

49 zł

Bonus 8: Język angielski z planem daltoński - webinar

49 zł

Bonus 9: Biologia z planem daltońskim - webinar

49 zł

Razem wartość pakietu

850 zł

Cena pakietu dla uczestników 7 edycji Wiosna 2023

850 zł 597 zł

O autorce:

Anna Sowińska

Prezes Fundacji Plandaltoński.Pl, konsultant daltoński. Wieloletni nauczyciel dyplomowany edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, edukator, terapeuta zajęciowy, animator pedagogiki zabawy. W latach 90-tych nauczyciel klas autorskich, w których stosowała blokowanie treści programowych w cykle tematyczne, korzystając z nowatorskiego elementarza „kartkowego”, który współtworzyła ( „Podróże z Kacprem” Wydawnicto Impuls Kraków). Współzałożycielka ruchu nauczycieli, któremu przewodziła przez dwie kadencje jako prezeska Stowarzyszenia Nauczycieli Edukacji Początkowej SNEP. Założycielka i dyrektorka 14 przedszkoli na terenie woj. łódzkiego, które powstały w ramach projektu Wieś przyjazna dzieciom. Założycielka i wieloletnia dyrektorka Szkoły Podstawowej, która jako pierwsza w powojennej Polsce, stałą się tzw certyfikowaną szkołą daltońską. W latach 2017-18 konsultant metodyczny w Wojewódzkim Ośrodku Metodyczny w Zgierzu. Autorka programów, podręczników, pomocy edukacyjnych i materiałów około-podręcznikowych. Laureat Nagrody im. Marii Weryho–Radziwiłłowicz, nadawanej przez miesięcznik Bliżej Przedszkola oraz Nagrody Lidera w edukacji, nadawanej przez Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Łodzi.

Pakiet kursowy

Sprawdź, co wchodzi
w skład kursu:

Dostęp na 12 miesięcy do kursu

Wykłady wideo

Omówienie poszczególnych lekcji, przykładowe zadania, środki dydaktyczne

Ebook w pdf do wydrukowania

Obszerna netografia - linki do licznych miejsc z dodatkowymi materiałami dostępnymi bezpłatnie.

Zaświadczenie o zapoznaniu się z kursem, generowane automatycznie na platformie.

Ważne!

UWAGA: cena promocyjna dla osób zamawiających samodzielnie dostęp do kursu.

Jeśli chcesz zamówić  kurs na fakturę na przelew dla swoich nauczycieli, skontaktuj się z nami pisząc mail na adres info@plandaltonski.pl, ponieważ mamy bardzo atrakcyjną ofertę dla całej rady pedagogicznej.

Jeśli placówka finansuje szkolenie ze środków publicznych, to można otrzymać fakturę bez 23% VAT po przesłaniu nam oświadczenia.

Zapisz się na obecną edycję!

To jest najlepszy czas na podjęcie decyzji dołączenia do 7 edycji kursu Pedagogika planu daltońskiego. Nie zwlekaj, bo ilość miejsc w każdej edycji jest ograniczona.

* jeśli potrzebujesz wcześniej faktury lub zamówienie będzie dotyczyć grupy nauczycieli, napisz do nas na info@plandaltonski.pl  

Pedagogika planu daltońskiego - kurs online

597 zł

Zapisy

Jeśli zainteresowana/y jesteś wzięciem udziału w kolejnej edycji (jesień 2023) zostaw nam swój mail, a poinformujemy Cię jak tylko otworzymy nabór.

    Opinie naszych kursantów

    Wioleta Kojzar

    Jestem bardzo zadowolona z filmów i formy kursu - nie lubię wykładów książkowych - lubię szkolenia w działaniu, praktyczne, a Państwo takie właśnie mają- pokazują, tłumaczą dlaczego tak robimy i czego nie powinniśmy robić- to daje duży obraz nauczycielowi, który wdraża się w koncepcję planu daltońskiego.

    Emilia Dobrogosz - Sosnowska

    Nie wiem czy taki był Państwa zamysł, ale ja odebrałam to szkolenie nie tylko jako przekazanie wiedzy merytorycznej dotyczącej daltona, ale głównie jako chęć zmiany myślenia o nauczaniu, o dziecku, nauczycieli. Poza początkowym pomyśleniem "o masz, czego oni ode mnie chcą" chyba nie było czegoś takiego co mnie w kursie denerwowało. Te prace, eseje stały się takim sposobem na przemyślenie tematu i autorefleksję. Myślę, że to niezmiernie ważne, bo często albo nam nauczycielom ciężko tego dokonać, albo brak czasu spycha to gdzieś na drugi plan, a okazuje się, że przecież bez tego nie ruszymy dalej. 
    Bardzo chciałabym Pani podziękować za wszystkie miłe słowa i podpowiedzi.

    Agnieszka Krupa-Wiśniewska

    Czy poleciłabym kurs?
    Oczywiście, że tak i to z całego serca, szczególnie z uwagi na podejście do kursanta, możliwość zadawania pytań, dzielenia się refleksjami i szybką, wręcz błyskawiczną informację zwrotną. Czułam się jakby był to kurs stacjonarny, a pani Ania zawsze obok jak  mentor:)

    Dominika Sekuła-Lelonek

    Dzięki udziałowi w tym kursie poszerzyłam swoją wiedzę. Mówią państwo nie tylko o tym jak istotna jest  motywacja wewnętrzna, ale podają również przykłady jak ją wzbudzać i podsycać. Myślę, że odnalazłam też coś czego brakowało mi w mojej przygodzie z przedstawicielami nurtu montessoriańskiego - ciepłych i otwartych na inne metody przewodników/mentorów. Dziękuję za przykłady i pomocne triki z  pani praktyki, bo muszę przyznać, że nie każdy chce się tym dzielić. Jak tylko nadarzy się okazja to polecę państwa kurs, bo zawiera on dużą porcję wiedzy teoretycznej popartej przykładami z życia oraz ciekawe materiały dodatkowe (netografia)

    Beata Drewniak

    Kurs dał mi to, czego oczekiwałam - te moje "kulawe nogi" stoją mocniej na ziemi, mam poczucie, że dużo więcej wiem, rozumiem, sięgnęłam głębiej i poczucie "płytkości" zniknęło, a ja czuję się spokojna, bo wiele rzeczy poukładało mi się w głowie ( bardzo lubię mieć w niej porządek:)).
    Czy coś mnie zaskoczyło? Chyba tak generalnie nie, dużo jednak wiedziałam, natomiast na pewno odkryciem było to, że filary planu mieszczą się w słowie SOWA (wcześniej zupełnie tego nie zauważyłam, układałam je w różnej kolejności, dość przypadkowej, a ponieważ w klasie mamy dość dużą drewnianą sowę, która do tej pory nie była "zagospodarowana" , to w przyszłym roku z pewnością będzie opiekunką filarów, a tym samym jeszcze mocniej przemówi do dzieci).

    Patrycja Bentkowska-Hetmańczyk

    Myślę, że ten kurs mi uświadomił , że można uczyć zgodnie z rozporządzeniami MEN a jednocześnie praktycznie i innowacyjnie. Zaskakujące jest dla mnie, że teorie odnośnie nauczania sprzed wielu lat są tak uniwersalne pomimo tak ogromnego postępu technologicznego. Myślę, że nic mnie nie denerwowało, poza faktem ilości materiału, który był na początku kursu przedstawiony, ale potem poszło jakoś z górki i całkiem przyjemnie, wiec jak najbardziej poleciłabym ten kurs innym 🙂 

    Wioleta Gabryszak-Nogalska

    To była wielka przyjemność móc uczestniczyć w tak dobrze przygotowanym szkoleniu.
    Kurs przerósł moje oczekiwania. Merytorycznie, metodycznie kurs wspaniale skłaniał mnie do pogłębiania wiedzy, którą dzięki opracowaniom, netografii wiedziałam ,że zdobędę. Wiedza dokłada, pełna . Bardzo to pomogło. Jako praktyk- działacz doceniam ogromnie możliwość analizowania warsztatów. Czułam się tak, jak bym była ich uczestnikiem. Forma odsyłania prac dopełniła całości. Motywowała mnie Pani  do poznawania i  refleksji. Wymiana moich myśli z Panią to czysta przyjemność. Wiedziałam ,że nawet jeśli zabłądzę to  znajdę pomocną dłoń która wskażę drogę. Czułam ,że naprawdę zdobywam wiedzę. Zaskakujące było dla mnie to, że ta forma naprawdę otworzyła mnie na wiele nowych myśli. Znowu chce mi się chcieć zrobić coś nowego. Już nie mogę doczekać się września i moich dzieci, które z pewnością będę prowadzić planem daltońskim