KURS ONLINE
Weź udział w rocznym programie nabywania kompetencji nauczyciela daltońskiego
i zakończ go sukcesem!
Dołącz do edycji Wiosna 2025:
Kurs powstał w oparciu o program szkoleń, w którym wzięło udział 6000 nauczycieli w całej Polsce!
36 godzin zajęć, w tym: video, audio, przewodniki, praca samodzielna, zadania do wykonania
Na zakończenie kursu certyfikat potwierdzony przez Fundację Plandaltoński.Pl
Już po pierwszym tygodniu będziesz wiedzieć jak zacząć wprowadzać plan daltoński do swojej grupy/klasy.
Zdobędziesz czas dla dzieci wymagających więcej uwagi.
Pozyskasz uznanie rodziców, ponieważ zauważą przemianę swoich dzieci.
Twoje dzieci/uczniowie nauczą się współpracy, samodzielności i odpowiedzialności.
Szkoląc się trafiasz na oferty szkoleń online na żywo, webinaria, czy na spotkania na kilka godzin w sali szkoleniowej.
Z takich kursów pozostaje zazwyczaj 10-20% informacji, w zależności od jakości szkolenia i twojego nastawienia i zaangażowania, co nie zawsze zależy od Ciebie.
Warunkiem efektywności takich zajęć jest też to, że powinniśmy natychmiast po szkoleniu zacząć wdrażać nabytą wiedzę, a sama wiesz, jak z tym czasem jest.
Jeśli jednak chcesz mieć 100% pewności, że czas poświęcony na własny rozwój oraz każda wydana złotówka nie jest stracona, zobacz jak my możemy Ci to zapewnić.
Zapewne widzisz, że lista wyzwań, jakie napotykasz w swojej pracy, cały czas wydłuża się:
Naszym kursem rozwiązujemy ten problem dając ci szereg wskazówek, narzędzi i pokazując jak działają mechanizmy wspierające budzenie się motywacji wewnętrznej.
Ten proces z nami przeszło już w modelu online ponad 1000 nauczycieli. Zapoznaj się z niektórymi opiniami, jakie nam przekazali. Są to głównie wypowiedzi nauczycieli, którzy zakończyli kurs certyfikatem, czyli doznali wszystkiego tego, o czym piszemy tutaj.
Aby zapewnić Ci skuteczny proces dydaktyczny, zakończony nabyciem kompetencji nauczyciela daltońskiego, stworzyliśmy E.M.U. czyli Efektywny Model Uczenia się oparty na cyklu Kolba. To unikalny mechanizm, dzięki któremu kurs online z pedagogiki planu daltońskiego staje się procesem rozwojowym, po którym już na zawsze zmienisz swoje spojrzenie na edukację.
Po zakupie otrzymujesz dostęp przez 12 miesięcy do platformy z materiałami audio, video, do czytania oraz do pobrania w pdf.
Przez 6 miesięcy otrzymujesz zaproszenia na webinar, gdzie można zadawać pytania dotyczące kursu i wdrożenia.
Z materiałami zapoznajesz się wtedy, kiedy masz czas. Wielokrotnie możesz do nich wracać. Pomagają Ci Quizy i pytania wspierające.
Większość nagrań video to materiał ze szkoleń, które odbyły się w realu. Widzisz na nich interakcję z uczestnikami. Poczujesz się jakbyś była z nami w sali szkoleniowej.
Decydując się na zakończenie kursu certyfikatem, my dbamy o to, abyś poznała wszelkie zasady pracy według planu daltońskiego.
I to wszystko w cenie, za którą nigdzie nie znajdziesz tak bogatego zasobu wiedzy o planie daltońskim i przygotowanego w tak dostępny sposób.
Zobacz, co sądzą o naszym kursie osoby, które nam zaufały!
Larysa Pyzik-Dziubczyńska
„Kurs bardzo dobrze przygotowany. Świetnie systematyzuje wiedzę, uzupełnia brakujące cegiełki. Daje poczucie pewności siebie i swoich działań. Myślę tylko, że najlepiej poczują go osoby, które choć trochę znają plan daltoński, gdyż 2 moje nowe nauczycielki (pierwszy rok pracy), które też w nim uczestniczą czują się trochę zagubione i przerażone zadaniami. Wszystko jednak wymaga czasu, zrozumienia, przewartościowania. Młodym niedoświadczonym osobom jest z jednej strony trochę trudniej, ale z drugiej udało im się uniknąć wchodzenia w utarte schematy, które w obecnych czasach straciły na aktualności. Mam więc nadzieję, że uda im się przebrnąć przez ten ogrom materiału, za który ja serdecznie dziękuję. Wierzę, że w pewnym stopniu wpłynie to na ich pracęi zaowocuje w pracy z dziećmi. Gratuluję !!! Ogrom pracy i zaangażowania. Niezwykle przydatny materiał !!! SUPER SPRAWA !!!”
Małgorzata Wiśnik
Szkolenia powodują u mnie tzw. „odnowienie” – dostaję nowej energii i chce mi się bardzo wykorzystać zdobytą wiedzę, czuję, że mam odświeżoną głowę do działania. Z tym szkoleniem jest tak samo, a może lepiej, ponieważ poprzez to, że mogłam więcej niż raz obejrzeć filmy ze szkolenia i odtwarzać je kiedy tylko miałam na to ochotę spowodowało, że lepiej sobie ułożyłam i przyswoiłam wiadomości ze szkolenia.
Anita Sopala
„Kurs online był ciekawą alternatywą w czasie, kiedy byliśmy zamknięci ze względu na koronawirusa. Był jedynym kursem (spośród tych w których uczestniczyłam online), w którym prowadzący byli cały czas zaangażowani w mój rozwój, miałam z nimi kontakt, mogłam wymieniać spostrzeżenia i jeżeli były jakieś niejasności to zazwyczaj jeszcze tego samego dnia wszystko było wyjaśnione. Kurs, oprócz obejrzenia filmów i przeczytania artykułów proponuje również pisanie „referatów” po niektórych zagadnieniach. I te referaty są przez prowadzących czytane! 🙂 Kurs odwoływał się do bardzo ciekawych wystąpień ludzi zajmujących się edukacją, a sami prowadzący to pasjonaci tematu. Z całego serca polecam!”
Magdalena Zawada
Alina Parecka
„Dziękuje, powiem Pani szczerze, że kiedyś miałam możliwość uczestniczyć jako obserwator w zajęciach prowadzonych na grupie ZRW z dziećmi starszymi upośledzonymi głęboko i tam tablice obecności, listewka-plan dnia i kolorowe dni tygodnia dały ogromny pozytywny rezultat. Byłam w ogromnym szoku. Czytałam dużo o metodzie daltońskiej, doradzałam się kilka razy koleżanki z grupy ZRW i wprowadziłam, tak jak umiałam w swojej grupie w przedszkolu terapeutycznym, gdzie 90% to osoby że spektrum. Powiem Pani, że to był strzał w 10. Dzieci pięknie że sobą współpracowały, stały się samodzielnie, pojęły dni tygodnia, pory roku, stały się odpowiedzialne za swoje zadania, wręcz same upominaja się o zaznaczenie obecności, planu dnia i zadania na tablicy zadań. Co lepsze zmiany zauważyli rodzice i zaczęli wprowadzać te zasady w domu. Wasze szkolenie jest dla mnie czymś niezwykłym, nie jest tylko kolejnym kursem z, certyfikatem, a jest pasją, która się dzięki Wam we mnie obudziła. Dziękuje Wam za tak cudowny kurs, za to że jesteście. 🥰🥰🥰”
Aleksandra Kubera
Program szkoleniowy online dedykowany nauczycielom, dyrektorom, studentom.
Poznasz autorkę koncepcji, genezę powstania planu daltońskiego oraz jego rozwój w Polsce i na świecie na przestrzeni lat, dzięki czemu zrozumiesz dlaczego nadal ta koncepcja edukacyjna jest atrakcyjna i skuteczna.
Plan daltoński to przejście od nauczania do uczenia się a kluczowym czynnikiem sukcesu jest obudzenie w dzieciach motywacji wewnętrznej, zaangażowania do samodzielnej nauki. W tym module poznasz narzędzia, motywatory oraz czynniki niezbędne do tego, aby nam się chciało chcieć. Jest to moduł uniwersalny, który może Wam pomóc nie tylko przy wprowadzaniu planu daltońskiego.
Dowiesz się jak zbudować zajęcia (lekcję) daltońskie, aby uzyskać zaangażowanie u dzieci oraz efektywnie poprowadzić proces edukacji, mającej na celu zarówno realizację podstawy programowej jak i wyposażenie dzieci w kompetencji wynikające z 3 filarów: Samodzielności, Odpowiedzialności i Współpracy.
W tym module dowiesz się na jakie elementy wystroju sali powinniśmy zwrócić uwagę aby nie zakłócało procesu edukacyjnego oraz jak przeorganizować przestrzeń, aby wspierała rozwój dziecka, uzupełniała założenia metodyczne i dydaktyczne, aby stawała się miejsce zdobywania wiedzy i budowania kompetencji.
Poznasz pomoce edukacyjne wspierające edukację daltońską, zwłaszcza w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, kiedy wizualizacja odgrywa kluczową rolę przy nabywaniu kompetencji planowania, kształtowania odpowiedzialności za siebie i innych, współpracy przy wykonywaniu zadań wymagających pracy zespołowej.
Jednym z kluczowych elementów w planie daltońskim jest przygotowanie instrukcji do zadań wykonywanych przez dzieci samodzielnie. W 45 minutowym wykładzie przedstawiamy konkretne propozycje i schematy tworzenia instrukcji do zadań.
W planie daltońskim stawiamy na kompetencje niezbędne do życia w dorosłym świecie. XXI wiek to oczywiście świat cyfrowy, który nas otacza. Aby dziecko umiało się w nim bezpiecznie poruszać przyglądamy się jakie kompetencje cyfrowe składają się na inteligencję cyfrową. Jest to wskazówka jakie tematy poruszać z najmłodszymi, aby korzystały z dostępnych narzędzi w bezpieczny dla siebie i innych sposób i wzmacniały efektywność własnego rozwoju.
Dowiesz się jak krytycznie i twórczo spojrzeć na wyposażenie naszych sal, aby tworzyć przestrzeń, w której dzieci znajdują spokój, atmosferę i poczucie bycia „u siebie”.
Poznasz 7 kroków wstępnych, bez których wdrożenie planu daltońskiego może być bardzo trudne albo wręcz niemożliwe.
Przykłady zastosowania na różnych przedmiotach.
Webinar skierowany do nauczycieli szkoły podstawowej, którzy szukają pomysłów w jaki sposób zorganizować zajęcia według planu daltońskiego mając tylko kilka godzin z klasą w tygodniu.
Jest to zestaw do samodzielnej pracy dla każdego ucznia, skonstruowany na kształt tablicy zadań składający się z 4 walizek pełnych wiedzy. W nagraniu omawiane są zasady, które obowiązują w czasie pracy uczniów, przedstawia autorka poszczególne educases, dodatkowo nakreśla organizację klasy i pomocy dydaktycznych.
Bardzo często mówimy jako nauczyciele o budowaniu w uczniu poczucia własnej wartości. Czasem zapominamy jednak o sobie. Jak my się czujemy tu i teraz? A jeśli nasze poczucie własnej wartości się chwieje, albo legło w gruzach to co teraz? Zapraszamy na specjalnie dla nas nagrany przez Natalie Boszczyk webinar.
Bardzo często mówimy jako nauczyciele o budowaniu w uczniu poczucia własnej wartości. Czasem zapominamy jednak o sobie. Jak my się czujemy tu i teraz? A jeśli nasze poczucie własnej wartości się chwieje, albo legło w gruzach to co teraz? Zapraszamy na specjalnie dla nas nagrany przez Natalie Boszczyk webinar.
Prezes Fundacji Plandaltoński.Pl, konsultant daltoński. Wieloletni nauczyciel dyplomowany edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, edukator, terapeuta zajęciowy, animator pedagogiki zabawy. W latach 90-tych nauczyciel klas autorskich, w których stosowała blokowanie treści programowych w cykle tematyczne, korzystając z nowatorskiego elementarza „kartkowego”, który współtworzyła ( „Podróże z Kacprem” Wydawnicto Impuls Kraków). Współzałożycielka ruchu nauczycieli, któremu przewodziła przez dwie kadencje jako prezeska Stowarzyszenia Nauczycieli Edukacji Początkowej SNEP. Założycielka i dyrektorka 14 przedszkoli na terenie woj. łódzkiego, które powstały w ramach projektu Wieś przyjazna dzieciom. Założycielka i wieloletnia dyrektorka Szkoły Podstawowej, która jako pierwsza w powojennej Polsce, stałą się tzw certyfikowaną szkołą daltońską. W latach 2017-18 konsultant metodyczny w Wojewódzkim Ośrodku Metodyczny w Zgierzu. Autorka programów, podręczników, pomocy edukacyjnych i materiałów około-podręcznikowych. Laureat Nagrody im. Marii Weryho–Radziwiłłowicz, nadawanej przez miesięcznik Bliżej Przedszkola oraz Nagrody Lidera w edukacji, nadawanej przez Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Łodzi.
Założyciel i redaktor portalu plandaltonski.pl, właściciel Wydawnictwa SOR-MAN, które od 2011 roku wydało już 6 pozycji nt. planu daltońskiego, od których zaczął się renesans tego nurtu w Polsce. Przewodniczący Rady Fundacji Plandaltoński.Pl. Od ponad 20 lat zajmuje się sprzedażą w dużej międzynarodowej korporacji. Od 2010 roku, kiedy pierwszy raz spotkał się z ideą Helen Parkhurst, jest zaangażowany w promocję na terenie Polski edukacji daltońskiej, aby kolejne pokolenia młodych Polaków z większą łatwością wkraczało w dorosłe życie. Podczas szkoleń prowadzonych przez konsultanta edukacji daltońskiej Annę Sowińską, dostarcza narzędzi pozwalających nauczycielowi rozwijać swoje kompetencje negocjacyjne, motywacyjne, związane z budowaniem relacji między ludźmi. Efektem jego doświadczeń szkoleniowych oraz ciągłego poznawania pedagogiki według Helen Parkhurst, jest napisana wspólnie z Anną Sowińską książka: „Od nauczania do uczenia się. Nasz plan daltoński” AiR Sowińscy, SOR-MAN 2017. Twórca i redaktor platformy z kursami online www.wiedza.plandaltonski.pl. Autor książki „Zrozumieć plan daltoński”.
Sprawdź, co wchodzi
w skład kursu:
Ważne!
Jeśli chcesz zamówić więcej dostępów dla swoich nauczycieli, skontaktuj się z nami pisząc mail na adres info@plandaltonski.pl, przygotujemy ofertę dla rady pedagogicznej.
Jeśli placówka finansuje szkolenie ze środków publicznych, to można otrzymać fakturę bez 23% VAT.
To jest najlepszy czas na podjęcie decyzji dołączenia do 11 edycji kursu Pedagogika planu daltońskiego. Nie zwlekaj, bo ilość miejsc w każdej edycji jest ograniczona.
* jeśli potrzebujesz wcześniej faktury lub zamówienie będzie dotyczyć grupy nauczycieli, napisz do nas na info@plandaltonski.pl
Jeśli zainteresowana/y jesteś wzięciem udziału w kolejnej edycji (wiosna 2025) zostaw nam swój mail, a poinformujemy Cię jak tylko otworzymy nabór.
Wioleta Kojzar
Jestem bardzo zadowolona z filmów i formy kursu – nie lubię wykładów książkowych – lubię szkolenia w działaniu, praktyczne, a Państwo takie właśnie mają- pokazują, tłumaczą dlaczego tak robimy i czego nie powinniśmy robić- to daje duży obraz nauczycielowi, który wdraża się w koncepcję planu daltońskiego.
Emilia Dobrogosz - Sosnowska
Agnieszka Krupa-Wiśniewska
Dominika Sekuła-Lelonek
Dzięki udziałowi w tym kursie poszerzyłam swoją wiedzę. Mówią państwo nie tylko o tym jak istotna jest motywacja wewnętrzna, ale podają również przykłady jak ją wzbudzać i podsycać. Myślę, że odnalazłam też coś czego brakowało mi w mojej przygodzie z przedstawicielami nurtu montessoriańskiego – ciepłych i otwartych na inne metody przewodników/mentorów. Dziękuję za przykłady i pomocne triki z pani praktyki, bo muszę przyznać, że nie każdy chce się tym dzielić. Jak tylko nadarzy się okazja to polecę państwa kurs, bo zawiera on dużą porcję wiedzy teoretycznej popartej przykładami z życia oraz ciekawe materiały dodatkowe (netografia)
Ewa Tomczak Edycja X
Państwa kurs to potężna dawka wiedzy i praktyki, nie tylko dla osób zainteresowanych koncepcją planu daltońskiego. Uważam, że każdy czynny nauczyciel powinien pochylić się nad swoim dorobkiem zawodowym i wyciągnąć odpowiednie wnioski. A zawsze jest „coś” do zrobienia. Kiedy widzę ciężki plecak swojej siostrzenicy, niejednokrotnie zastanawiałam się, czy nie można uczyć się inaczej? Po co wypełniać ćwiczenia od deski do deski, jak wystarczy skupić się na najważniejszych umiejętnościach zawartych w podstawie programowej. Albo co ma na celu minutowa kartkówka dla dzieci w drugiej klasie…
Kurs polecam każdemu nauczycielowi, nie tylko placówkom, które chcą pracować planem daltońskim. Bo każdy nauczyciel znajdzie tu rozwiązania dla siebie.
Beata Drewniak
Patrycja Bentkowska-Hetmańczyk
Myślę, że ten kurs mi uświadomił , że można uczyć zgodnie z rozporządzeniami MEN a jednocześnie praktycznie i innowacyjnie. Zaskakujące jest dla mnie, że teorie odnośnie nauczania sprzed wielu lat są tak uniwersalne pomimo tak ogromnego postępu technologicznego. Myślę, że nic mnie nie denerwowało, poza faktem ilości materiału, który był na początku kursu przedstawiony, ale potem poszło jakoś z górki i całkiem przyjemnie, wiec jak najbardziej poleciłabym ten kurs innym 🙂
Wioleta Gabryszak-Nogalska
Anna Kowalska Edycja IX
Co mi dał kurs? Potwierdzenie, że jestem w dobrym miejscu, robię ważne rzeczy dla małych dzieci. Dzięki niemu również potwierdziłam swoją „tożsamość”, to jakim jestem i chcę być dalej nauczycielem. Co mnie skłoniło do jego ukończenia??? Hm…certyfikat jest tą przysłowiową wisienką na torcie 😊 jest odpowiedzią zwrotną od Państwa – autorytetu – że robię to dobrze. Zaskakujące dla mnie było odkrycie, że posiadam w sobie duże większe pokłady pokory niż myślałam. A co mnie denerwowało? Hm…nie znajduję odpowiedzi 😊 Polecam KURS wszystkim nauczycielom, rodzicom, bo dzięki niemu być może odmieni się spojrzenie na dzieci: ich indywidualne potrzeby, problemy. Jest to kurs pełen wartości, które budują dobrego człowieka, nauczyciela, rodzica…
Iwona Belta Edycja X
Kurs dał mi ogromną wiedzę na temat planu daltońskiego, o którym wcześniej tylko coś słyszałam. Kurs pomógł mi upewnić się w przekonaniu, że warto zmienić podejście do edukacji dzieci pozwalając im na samodzielność, odpowiedzialność, współpracę i refleksję. (…) Przyznaję, że za każdym razem z niecierpliwością czekałam na Pani maila z odpowiedzią, stały kontakt i wszelkie wskazówki dały mi poczucie, że ukończenie tego kursu ma naprawdę wielki sens.