KURS ONLINE
Kurs online, po którym dowiesz się jak pracować projektami z planem daltońskim!
Kurs powstał w oparciu o program szkoleń, w którym wzięli udział nauczyciele pracujący z planem dlatońskiem!
12 godzin zajęć, w tym: video, , przewodniki, praca samodzielna, zadania do wykonania.
Na zakończenie kursu certyfikat potwierdzony przez Fundację Plandaltoński.Pl
Już po pierwszych lekcjach poczujesz się jakbyś był/a z nami na żywo.
Zdobędziesz kompetencje, które pozwolą przygotować zajęcia, które wzbudzą zaangażowanie uczniów.
Pozyskasz uznanie rodziców, ponieważ zauważą przemianę swoich dzieci.
Twoje dzieci/uczniowie nauczą się współpracy, samodzielności i odpowiedzialności.
Zapewne widzisz, że lista wyzwań, jakie napotykasz w swojej pracy, cały czas wydłuża się:
Szkoląc się trafiasz na oferty szkoleń online na żywo, webinaria, czy na spotkania na kilka godzin w sali szkoleniowej.
Z takich kursów pozostaje zazwyczaj 10-20% informacji, w zależności od jakości szkolenia i twojego nastawienia i zaangażowania, co nie zawsze zależy od Ciebie.
Warunkiem efektywności takich zajęć jest też to, że powinniśmy na bieżąco zacząć wdrażać nabytą wiedzę, a sama wiesz, jak z tym czasem jest.
Jeśli jednak chcesz mieć 100% pewności, że czas poświęcony na własny rozwój oraz każda wydana złotówka nie jest stracona, zobacz jak my możemy Ci to zapewnić.
Naszym kursem rozwiązujemy ten problem dając ci szereg wskazówek, w jaki sposób zorganizować pracę metoda projektu.
Ten proces widzisz w praktyce. Uczestnicy szkolenia biorą udział w zajeciach, które są przykładem konkretnych zajęć, od worowadzenia do tematu do prezentacji efektów pracy grupy.
Aby zapewnić Ci skuteczny proces dydaktyczny, zakończony nabyciem kompetencji nauczyciela daltońskiego, stworzyliśmy E.M.U. czyli Efektywny Model Uczenia się oparty na cyklu Kolba. To unikalny mechanizm, dzięki któremu kurs online z pedagogiki planu daltońskiego staje się procesem rozwojowym, po którym już na zawsze zmienisz swoje spojrzenie na edukację.
Po zakupie otrzymujesz dostęp przez 12 miesięcy do platformy z materiałami audio, video, do czytania oraz do pobrania w pdf.
Przez 6 miesięcy otrzymujesz zaproszenia na webinar, gdzie można zadawać pytania dotyczące kursu i wdrożenia.
Z materiałami zapoznajesz się wtedy, kiedy masz czas. Wielokrotnie możesz do nich wracać. Pomagają Ci Quizy i pytania wspierające.
Większość nagrań video to materiał ze szkoleń, które odbyły się w realu. Widzisz na nich interakcję z uczestnikami. Poczujesz się jakbyś była z nami w sali szkoleniowej.
Decydując się na zakończenie kursu certyfikatem, my dbamy o to, abyś poznała wszelkie zasady pracy według planu daltońskiego.
I to wszystko w cenie, za którą nigdzie nie znajdziesz tak bogatego zasobu wiedzy o planie daltońskim i przygotowanego w tak dostępny sposób.
Zobacz, co sądzą o naszym kursie osoby, które nam zaufały!
Dorota Pronobis-Kościńska - Dyrektorka Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Strzyżowicach
„Korelowanie treści programowych z różnych przedmiotów to podstawa skutecznej edukacji. W kursie czytelnie, na prostym przykładzie przedstawiony jest cały proces (od pomysłu do refleksji), który podpowiada jak uczeń w ciekawy, atrakcyjny i aktywny sposób zdobywa wiedzę. Ta wiedza to nie tylko podstawa programowa, to wiadomości znacznie wykraczające poza nią.
Podkreślane jest wykorzystywanie i skuteczność takich elementów planu daltońskiego jak: planowanie, losowanie par i grup, eksperci, reguła zapytaj trzech, prezentacja efektu pracy i refleksja.
Pracujemy metodą planu daltońskiego od czterech lat, odchodzimy od ocen cyfrowych, co wpływa na prowadzenie zajęć w aktywny sposób. Efekty są widoczne. Uczniowie chętnie i bez stresu przychodzą do szkoły. Mam nadzieję, że ukończenie kursu przez nauczycieli klas IV-VIII jeszcze bardziej zmotywuje uczniów i uatrakcyjni naukę. Tym bardziej, że już poczyniliśmy pierwsze kroki i zmiany w planach dydaktycznych poszczególnych przedmiotów (rozkładach materiału), układając podobne treści z różnych przedmiotów tak, aby były realizowane w tym samym czasie. Skutkiem takiej integracji jest lepsze przyswojenie i utrwalenie zdobywanej wiedzy. Zachęcam do udziału w kursie, bo warto. Warto planować i pracować w zespołach nauczycielskich i jak najczęściej uczyć metodą projektu.” 28.06.2024
Martyna Penkala
Małgorzata Wiśnik
Szkolenia powodują u mnie tzw. „odnowienie” – dostaję nowej energii i chce mi się bardzo wykorzystać zdobytą wiedzę, czuję, że mam odświeżoną głowę do działania. Z tym szkoleniem jest tak samo, a może lepiej, ponieważ poprzez to, że mogłam więcej niż raz obejrzeć filmy ze szkolenia i odtwarzać je kiedy tylko miałam na to ochotę spowodowało, że lepiej sobie ułożyłam i przyswoiłam wiadomości ze szkolenia.
Program szkoleniowy online dedykowany nauczycielom, dyrektorom, studentom.
Zapoznasz się z instrukcją dla uczestnika kursu oraz sposób jego realizacji.
Lekcja 1: Integracja i praktyka – od teorii do działania.
Lekcja 2: Aktywacja mózgu za pomocą pytań.
Lekcja 3: Konstrukcja pytań i praca grupowa
Lekcja 4: Zapoznanie rodziców z zaletami planu daltońskiego.
Lekcja 5: Refleksje i adaptacja: skuteczne techniki dydaktyczne.
Lekcja 6: Praca grupowa i adaptacja zadań.
Lekcja 7: Kreatywność i kategoryzacja: narzędzia dla efektywnej edukacji.
Lekcja 8: Rozwijanie współpracy i radzenie sobie z agresją.
Lekcja 9: Adaptacja uczenia się do współczesnych wymagań.
Lekcja 10: Przygotowanie do przyszłości: edukacja bez egzaminów.
Lekcja 11: Kształtowanie niezależności i adaptacji.
Lekcja 12: Stymulowanie kreatywności i współpracy przez aktywne uczenie się.
Lekcja 13: Kreatywne zajęcia z wykorzystaniem codziennych przedmiotów.
Lekcja 14: Integracja wiedzy i praktyczne zastosowanie doskonalonych umiejętności.
Lekcja 15: Rozwijanie kreatywności poprzez interaktywne zadania.
Lekcja 16: Odkrywanie czyli nauka przez doświadczanie i refleksję.
Lekcja 17: Od historii do codzienności: międzyprzedmiotowa eksploracja w projekcie.
Lekcja 18: Odkrywanie ról przedmiotu projektu w kulturze i historii.
Lekcja 19: Praktyczne poznawanie pojęć matematycznych.
Lekcja 20: Edukacja holistyczna na przykładzie łączenia architektury, geografii i historii.
Lekcja 21: Zakończenie projektu – matematyka wokół nas.
Materiały dodastkowe: Autoreflekcja
Materiały dodatkowe: Planowanie
Jeśli poza zaświadczeniem o udziale w kursie chcesz otrzymać certyfikat ukończenia potwierdzony przez Fundację Plandaltoński.Pl, proponujemy tematy na zaliczenie kursu.
Jednym z kluczowych elementów w planie daltońskim jest przygotowanie instrukcji do zadań wykonywanych przez dzieci samodzielnie. W 45 minutowym wykładzie przedstawiamy konkretne propozycje i schematy tworzenia instrukcji do zadań.
W planie daltońskim stawiamy na kompetencje niezbędne do życia w dorosłym świecie. XXI wiek to oczywiście świat cyfrowy, który nas otacza. Aby dziecko umiało się w nim bezpiecznie poruszać przyglądamy się jakie kompetencje cyfrowe składają się na inteligencję cyfrową. Jest to wskazówka jakie tematy poruszać z najmłodszymi, aby korzystały z dostępnych narzędzi w bezpieczny dla siebie i innych sposób i wzmacniały efektywność własnego rozwoju.
Dowiesz się jak krytycznie i twórczo spojrzeć na wyposażenie naszych sal, aby tworzyć przestrzeń, w której dzieci znajdują spokój, atmosferę i poczucie bycia „u siebie”.
Poznasz 7 kroków wstępnych, bez których wdrożenie planu daltońskiego może być bardzo trudne albo wręcz niemożliwe.
Przykłady zastosowania na różnych przedmiotach.
Webinar skierowany do nauczycieli szkoły podstawowej, którzy szukają pomysłów w jaki sposób zorganizować zajęcia według planu daltońskiego mając tylko kilka godzin z klasą w tygodniu.
Jest to zestaw do samodzielnej pracy dla każdego ucznia, skonstruowany na kształt tablicy zadań składający się z 4 walizek pełnych wiedzy. W nagraniu omawiane są zasady, które obowiązują w czasie pracy uczniów, przedstawia autorka poszczególne educases, dodatkowo nakreśla organizację klasy i pomocy dydaktycznych.
Bardzo często mówimy jako nauczyciele o budowaniu w uczniu poczucia własnej wartości. Czasem zapominamy jednak o sobie. Jak my się czujemy tu i teraz? A jeśli nasze poczucie własnej wartości się chwieje, albo legło w gruzach to co teraz? Zapraszamy na specjalnie dla nas nagrany przez Natalie Boszczyk webinar.
Bardzo często mówimy jako nauczyciele o budowaniu w uczniu poczucia własnej wartości. Czasem zapominamy jednak o sobie. Jak my się czujemy tu i teraz? A jeśli nasze poczucie własnej wartości się chwieje, albo legło w gruzach to co teraz? Zapraszamy na specjalnie dla nas nagrany przez Natalie Boszczyk webinar.
Prezes Fundacji Plandaltoński.Pl, konsultant daltoński. Wieloletni nauczyciel dyplomowany edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, edukator, terapeuta zajęciowy, animator pedagogiki zabawy. W latach 90-tych nauczyciel klas autorskich, w których stosowała blokowanie treści programowych w cykle tematyczne, korzystając z nowatorskiego elementarza „kartkowego”, który współtworzyła ( „Podróże z Kacprem” Wydawnicto Impuls Kraków). Współzałożycielka ruchu nauczycieli, któremu przewodziła przez dwie kadencje jako prezeska Stowarzyszenia Nauczycieli Edukacji Początkowej SNEP. Założycielka i dyrektorka 14 przedszkoli na terenie woj. łódzkiego, które powstały w ramach projektu Wieś przyjazna dzieciom. Założycielka i wieloletnia dyrektorka Szkoły Podstawowej, która jako pierwsza w powojennej Polsce, stałą się tzw certyfikowaną szkołą daltońską. W latach 2017-18 konsultant metodyczny w Wojewódzkim Ośrodku Metodyczny w Zgierzu. Autorka programów, podręczników, pomocy edukacyjnych i materiałów około-podręcznikowych. Laureat Nagrody im. Marii Weryho–Radziwiłłowicz, nadawanej przez miesięcznik Bliżej Przedszkola oraz Nagrody Lidera w edukacji, nadawanej przez Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Łodzi.
Założyciel i redaktor portalu plandaltonski.pl, właściciel Wydawnictwa SOR-MAN, które od 2011 roku wydało już 6 pozycji nt. planu daltońskiego, od których zaczął się renesans tego nurtu w Polsce. Przewodniczący Rady Fundacji Plandaltoński.Pl. Od ponad 20 lat zajmuje się sprzedażą w dużej międzynarodowej korporacji. Od 2010 roku, kiedy pierwszy raz spotkał się z ideą Helen Parkhurst, jest zaangażowany w promocję na terenie Polski edukacji daltońskiej, aby kolejne pokolenia młodych Polaków z większą łatwością wkraczało w dorosłe życie. Podczas szkoleń prowadzonych przez konsultanta edukacji daltońskiej Annę Sowińską, dostarcza narzędzi pozwalających nauczycielowi rozwijać swoje kompetencje negocjacyjne, motywacyjne, związane z budowaniem relacji między ludźmi. Efektem jego doświadczeń szkoleniowych oraz ciągłego poznawania pedagogiki według Helen Parkhurst, jest napisana wspólnie z Anną Sowińską książka: „Od nauczania do uczenia się. Nasz plan daltoński” AiR Sowińscy, SOR-MAN 2017. Twórca i redaktor platformy z kursami online www.wiedza.plandaltonski.pl. Autor książki „Zrozumieć plan daltoński”.
Sprawdź, co wchodzi
w skład kursu:
Ważne!
Jeśli chcesz zamówić więcej dostępów dla swoich nauczycieli, skontaktuj się z nami pisząc mail na adres info@plandaltonski.pl, przygotujemy ofertę dla rady pedagogicznej.
Jeśli placówka finansuje szkolenie ze środków publicznych, to można otrzymać fakturę bez 23% VAT.
Jeśli zainteresowana/y jesteś wzięciem udziału w kolejnej edycji (wiosna 2025) zostaw nam swój mail, a poinformujemy Cię jak tylko otworzymy nabór.
Wioleta Kojzar
Jestem bardzo zadowolona z filmów i formy kursu – nie lubię wykładów książkowych – lubię szkolenia w działaniu, praktyczne, a Państwo takie właśnie mają- pokazują, tłumaczą dlaczego tak robimy i czego nie powinniśmy robić- to daje duży obraz nauczycielowi, który wdraża się w koncepcję planu daltońskiego.
Emilia Dobrogosz - Sosnowska
Agnieszka Krupa-Wiśniewska
Dominika Sekuła-Lelonek
Dzięki udziałowi w tym kursie poszerzyłam swoją wiedzę. Mówią państwo nie tylko o tym jak istotna jest motywacja wewnętrzna, ale podają również przykłady jak ją wzbudzać i podsycać. Myślę, że odnalazłam też coś czego brakowało mi w mojej przygodzie z przedstawicielami nurtu montessoriańskiego – ciepłych i otwartych na inne metody przewodników/mentorów. Dziękuję za przykłady i pomocne triki z pani praktyki, bo muszę przyznać, że nie każdy chce się tym dzielić. Jak tylko nadarzy się okazja to polecę państwa kurs, bo zawiera on dużą porcję wiedzy teoretycznej popartej przykładami z życia oraz ciekawe materiały dodatkowe (netografia)
Ewa Tomczak Edycja X
Państwa kurs to potężna dawka wiedzy i praktyki, nie tylko dla osób zainteresowanych koncepcją planu daltońskiego. Uważam, że każdy czynny nauczyciel powinien pochylić się nad swoim dorobkiem zawodowym i wyciągnąć odpowiednie wnioski. A zawsze jest „coś” do zrobienia. Kiedy widzę ciężki plecak swojej siostrzenicy, niejednokrotnie zastanawiałam się, czy nie można uczyć się inaczej? Po co wypełniać ćwiczenia od deski do deski, jak wystarczy skupić się na najważniejszych umiejętnościach zawartych w podstawie programowej. Albo co ma na celu minutowa kartkówka dla dzieci w drugiej klasie…
Kurs polecam każdemu nauczycielowi, nie tylko placówkom, które chcą pracować planem daltońskim. Bo każdy nauczyciel znajdzie tu rozwiązania dla siebie.
Beata Drewniak
Patrycja Bentkowska-Hetmańczyk
Myślę, że ten kurs mi uświadomił , że można uczyć zgodnie z rozporządzeniami MEN a jednocześnie praktycznie i innowacyjnie. Zaskakujące jest dla mnie, że teorie odnośnie nauczania sprzed wielu lat są tak uniwersalne pomimo tak ogromnego postępu technologicznego. Myślę, że nic mnie nie denerwowało, poza faktem ilości materiału, który był na początku kursu przedstawiony, ale potem poszło jakoś z górki i całkiem przyjemnie, wiec jak najbardziej poleciłabym ten kurs innym 🙂
Wioleta Gabryszak-Nogalska
Anna Kowalska Edycja IX
Co mi dał kurs? Potwierdzenie, że jestem w dobrym miejscu, robię ważne rzeczy dla małych dzieci. Dzięki niemu również potwierdziłam swoją „tożsamość”, to jakim jestem i chcę być dalej nauczycielem. Co mnie skłoniło do jego ukończenia??? Hm…certyfikat jest tą przysłowiową wisienką na torcie 😊 jest odpowiedzią zwrotną od Państwa – autorytetu – że robię to dobrze. Zaskakujące dla mnie było odkrycie, że posiadam w sobie duże większe pokłady pokory niż myślałam. A co mnie denerwowało? Hm…nie znajduję odpowiedzi 😊 Polecam KURS wszystkim nauczycielom, rodzicom, bo dzięki niemu być może odmieni się spojrzenie na dzieci: ich indywidualne potrzeby, problemy. Jest to kurs pełen wartości, które budują dobrego człowieka, nauczyciela, rodzica…
Iwona Belta Edycja X
Kurs dał mi ogromną wiedzę na temat planu daltońskiego, o którym wcześniej tylko coś słyszałam. Kurs pomógł mi upewnić się w przekonaniu, że warto zmienić podejście do edukacji dzieci pozwalając im na samodzielność, odpowiedzialność, współpracę i refleksję. (…) Przyznaję, że za każdym razem z niecierpliwością czekałam na Pani maila z odpowiedzią, stały kontakt i wszelkie wskazówki dały mi poczucie, że ukończenie tego kursu ma naprawdę wielki sens.