Zespół Aspergera to pojęcie, które coraz częściej zastępowane jest przez spektrum autyzmu.. Czasem, zupełnie nie zamierzenie, trafiają nam się rozmówcy, którzy gotowi są na włączenie tematów z...
Zrozumieć plan daltoński. Listy do N
Po kilkumiesięcznej przerwie wznawiamy emisję podcastu relacja ze spotkania autorskiego Robert Sowińskiego, które poprowadził w formie egzaminu profesor Roman Leppert, znany w sieci z prowadzenia spotkań pod...
Matematyka w przedszkolu – Agnieszka Grusiecka
Matematyka w przedszkolu to nie jest oczywiście przedmiot, podobny do tych w szkole. Matematyka w przedszkolu to nie jest oczywiście przedmiot, podobny do tych w szkole. Obecnie...
Motywacja wewnętrzna – jak wspierać?
Motywacja wewnętrzna jest dla mnie niezwykle istotna w życiu i w codziennym działaniu. Gdybym miała ją zdefiniować po swojemu, określiłabym, że jest to siła, która popycha mnie...
Autorefleksja ucznia
Wdrażanie uczniów do autorefleksji stało się jednym z moich priorytetów w ciągu ostatnich kilku lat. Nie pamiętam, co mnie do tego skłoniło, ale zacząłem przygotowywać formularze w Formsach...
Dzieci z zespołem Aspergera w szkole – Monika Szulkowska.
Według badań jeden na stu piętnastu uczniów ma zespół Aspergera, czyli najłagodniejszą formę autyzmu. Nie jest to jednak choroba a zaburzenie rozwoju, które objawia się innym postrzeganiem...
Współpraca w zmianie
Od czego w takim razie zacząć i jak przekształcić edukację, aby była przyjazna zarówno uczniom, nauczycielom, jak i rodzicom? Odpowiedź jest prosta, szkoła potrzebuje dobrego dyrektora!
Mój osobisty projekt zmiana – Oktawia Gorzeńska
Strach rodzi opór, który zniechęca do podjęcia ważnych decyzji, mających ogromne znaczenie dla samorozwoju.
Design thinking w praktyce
Design Thinking to inaczej myślenie projektowe, które ma za zadanie stworzyć innowacyjne rozwiązania, będące jednoczenie odpowiedzią na potrzeby innych. Pomimo tego, że ta metoda zakorzeniona jest w...
Co kręci Martę Młyńską?
Mówią, że jeśli kochasz swoją pracę, to nie przepracujesz w niej ani jednego dnia.
Po co nam kompetencje? – Piotr Grocholiński
Niestety często, zamiast pomagać, szkoła utrudnia start w dorosłe życie. Dlaczego? Po pierwsze od samego początku wymusza naukę czegoś, czego dzieci nie rozumieją.
Jak nie zasnąć na lekcji? -Olivia Dycewicz
Zapewne wielu nauczycieli zauważa znużenie na prowadzonym przez siebie przedmiocie. Jednak nie jest to błąd, którego nie da się naprawić