Co nam daje twórcze myślenie? – rozmowa z Moniką Just
Podcast / 21 stycznia 2020 / Ilość odsłon: 66

Monika Just jest doktorem psychologii i trenerem twórczego myślenia w Just4Creativity. W dzisiejszym wywiadzie rozmawiamy o bardzo wielu aspektach kreatywności i twórczego rozwiązywania problemów. Zapraszamy też na jej stronę just4creativity.pl. Wywiad ten miał miejsce jeszcze w 2019 roku a zrealizowany został jako nagranie LIVE.    Listen to „ONDU#060: Co nam daje twórcze myślenie? – rozmowa z Moniką Just” on Spreaker. Abyśmy mogli być widoczni dla innych słuchaczy podcastów,  wstaw proszę recenzję na iTunes, to nic nie kosztuje 🙂 a pomoże nam być widocznym na liście podcastów o edukacji w Polsce.Tutaj jest instrukcja jak to zrobić: https://www.youtube.com/watch?v=nBru1CRd-vY 

Jak planować w edukacji daltońskiej? – rozmowa z Agnieszką Czeglik
Podcast / 14 stycznia 2020 / Ilość odsłon: 250

To już drugie spotkanie z Agnieszką Czeglik, do niedawna dyrektorką daltońskiego przedszkola ze Szczecina. W tym wywiadzie rozmawiamy nie tylko na temat planowania ale również przepytujemy naszego gościa z tematu dokumentacji, jaka musi prowadzić dyrektor i nauczyciel i jak to wpływa na jakość pracy z dziećmi. Omawiamy podstawę programowa oraz wymagania, jakie nadzór pedagogiczny ma wobec nauczycieli. Listen to „ONDU#59: Jak planować w edukacji daltońskiej? – rozmowa z Agnieszką Czeglik” on Spreaker. Abyśmy mogli być widoczni dla innych słuchaczy podcastów,  wstaw proszę recenzję na iTunes, to nic nie kosztuje 🙂 a pomoże nam być widocznym na liście podcastów o edukacji w Polsce.Tutaj jest instrukcja jak to zrobić: https://www.youtube.com/watch?v=nBru1CRd-vY 

Czy trudno być dzieckiem nauczyciela? – rozmowa z Olą i Michałem.
Podcast / 31 grudnia 2019 / Ilość odsłon: 339

Czy przysłowie że „szewc bez butów chodzi” odnosi się również do zawodu nauczyciela? To, że teraz doradzamy jak uczyć czy wychowywać dzieci, wcale nie oznacza, że nie popełnialiśmy błędów. O niektórych dowiedzieliśmy się dopiero po latach. Wiele z nich jest powielanych przez innych rodziców. Czy to znaczy, że źle wychowaliśmy swoje dzieci? Obecnie dorośli, Ola i Michał bardzo dobrze dają sobie radę w życiu prywatnym i zawodowym. Są uśmiechnięci, szczęśliwi lubiani przez kolegów z pracy, umieją utrzymywać kontakty z innymi członkami rodziny. Czy to znaczy, że dobrze wychowaliśmy swoje dzieci? Ile było w tym naszej roli, a na ile rzeczy wpływ miało otoczenie w jakim się znaleźli, osoby, jakie spotkali na swojej drodze życiowej? Wreszcie, co to w ogóle znaczy, że ktoś dobrze, czy źle wychował/wychowuje swoje dzieci? W naszej rozmowie skupiliśmy się na kwestii edukacji, roli szkoły na różnych poziomach, roli rodziców w procesie rozwoju dziecka. Mamy nadzieję, że część z Was odnajdzie w tej rozmowie podobieństwa do własnych doświadczeń, a może wręcz przeciwnie, będziecie zaskoczeni czy zdziwieni w jaki sposób swoją edukację wspominają nasze dorosłe już dzieci? Czy naprawdę potrzebna jest szkole zmiana? Może cały nasz wysiłek idzie w złym kierunku? A może w rozmowach z dorosłymi, choć…

Metoda Dobrego Startu – rozmowa z prof. Martą Bogdanowicz
Podcast / 26 listopada 2019 / Ilość odsłon: 544

Prezentujemy dzisiaj drugą część wywiadu, jaki udzieliła nam prof. Marta Bogdanowicz. Tym razem rozmawiamy o Metodzie Dobrego Startu, który został opracowany i przygotowany do stosowania przez nauczycieli w Polsce. Dowiemy się z tej rozmowy dlaczego ta tematyka zainteresowała naszego rozmówcę, jakie były początki i w jaki sposób metoda uczenia czytania i pisania stawała się coraz bardziej popularna w Polsce. Bardzo często wracamy do rozwiązań, jakie w przeszłości opracowali edukatorzy z innych krajów, zapominając o naszych badaczach, naukowcach i praktykach, których dokonania pomogły wielu pokoleniom Polaków lepiej rozwijać się i wkraczać w dorosłe życie. Zapominamy, że do 1989 roku Polska było odgrodzona żelazną kurtyną nie tylko od nowoczesnych rozwiązań technicznych i ekonomicznych, ale również nie mieliśmy dostępu do wielu osiągnięć edukacyjnych, które w krajach zachodnich były od wielu lat stosowane. Byliśmy więc zmuszeni do szukania własnych rozwiązań, bez możliwości konsultacji. Opracowanie Metody Dobrego Startu przez Prof. Martę Bogdanowicz jest jednych z takich osiągnięć.  Zachęcamy do zapoznania się z poprzednia częścią wywiadu dotyczącą dysleksji i roli Pani Profesor w znalezieniu sposobu na radzenie sobie z nią:https://www.plandaltonski.pl/podcast/prof-marta-bogdanowicz/ Listen to „ONDU#057: Metoda Dobrego Startu – rozmowa z prof. Martą Bogdanowicz” on Spreaker.

Cała prawda o dysleksji – rozmowa z prof. Martą Bogdanowicz
Podcast / 12 listopada 2019 / Ilość odsłon: 2 979

Dzisiejszy temat planowaliśmy już zrealizować od dawna. Przez ostatnie cztery lata przez gabinet terapii, który Ania prowadzi, przewinęło się wiele dzieci, które trafiały tam z opiniami o tej dysfunkcji. Najprościej mówiąc dysleksja, to specyficzne trudności w nauce czytania i pisania. Ale to jedno zdanie nie jest w stanie oddać ogromu pracy jakie w swój rozwój musi włożyć dziecko, u którego zdiagnozowano taką przypadłość. To również ciężka i często łzami okupiona praca rodziców, którzy powinni zupełnie inaczej spojrzeć na wychowanie i wsparcie swojego dziecka. Na pewno niezbędna jest tutaj pomoc specjalisty i ciągłą współpraca z nim. Niestety nie jest to choroba, więc nie da się jej wyleczyć. Nie jest to też przypadłość pojawiająca się w  określonym wieku,  więc z niej nie da się wyrosnąć. Jak więc sobie radzić z dysleksją? Co możemy jako rodzice zrobić aby pomóc dziecku? Jakie objawy mogą świadczyć o tym, że jest to właśnie dysleksja? Kto i jak może nam pomóc, aby ulżyć dziecku w trudnościach z nauką w szkole? Co się dzieje w życiu dorosłym? Czy dysleksja może nas wykluczyć ze społeczeństwa? Czy z dysleksją da się żyć? Czy zabiera nam możliwość osiągania sukcesów w życiu zawodowym, naukowym? To tylko część pytań, na jakie odpowiada nasz…

Zapisz się do naszego newslettera!
Szanujemy Twoją prywatność.