Jeśli wolisz słuchać niż czytać, to tutaj jest wersja AUDIO
Dla nauczycieli, którzy nie chcą już dłużej tylko „uczyć” – ale naprawdę towarzyszyć dzieciom w rozwoju.
Masz wrażenie, że system edukacji nie nadąża za światem, a Ty – choć pełna pasji – czujesz się coraz bardziej bezradna?
Nie jesteś sama.
„Zrozumieć plan daltoński” to książka, która powstała właśnie dla Ciebie – nauczyciela, rodzica który szuka sensu w codziennej pracy i chce uczyć inaczej.
To nie kolejny poradnik pełen teorii. To listy-pytania, inspiracje, refleksje i konkretne pomysły, jak uczyć dzieci samodzielności, odpowiedzialności i współpracy – nie od święta, ale każdego dnia.
Z książki dowiesz się m.in.:
- dlaczego plan daltoński nie jest tylko metodą pracy, ale filozofią wychowania,
- jak zbudować swoją wewnętrzną motywację i odwagę do zmiany,
- jak odnaleźć sens w zawodzie nauczyciela – nawet jeśli wokół brakuje wsparcia,
- co naprawdę znaczy „uczyć kompetencji”,
- jak zacząć działać bez czekania na systemowe zmiany.
To książka, która nie tylko tłumaczy plan daltoński, ale pozwala go zrozumieć i poczuć. I dzięki temu – odważnie wdrażać w swojej klasie czy przedszkolu.
Jeśli chcesz, by Twoja praca z dziećmi miała realny wpływ na ich przyszłość – zacznij od tej lektury.
Nie czekaj – zacznij zmieniać edukację już dziś!
Ilość stron: 262
Format: 23,5cm x 16,5 cm
Papier: Offset
Kolor: BW
Recenzje i opinie.

Nie sposób streścić ją w kilku zdaniach. Lepszym rozwiązaniem będzie wskazanie, do jakiego sposobu myślenia (albo używając akademickiego języka: paradygmatu) Autor nawiązuje? W jaki nurt/kierunek pedagogicznej refleksji wpisują się prowadzone w książce rozważania? Nawiązując do propozycji Doroty Klus-Stańskiej (Paradygmaty dydaktyki. Myśleć teorią o praktyce, WN PWN, Warszawa 2018) skłonny jestem twierdzić, że najbliżej Robertowi Sowińskiemu do nurtu humanistycznego, który eksponuje wolny wybór i osobistą odpowiedzialność jednostki, kładzie nacisk na rozwój społeczny i emocjonalny, eksponuje wyzwalanie twórczego myślenia i ekspresji artystycznej, wreszcie stawia na wyeliminowanie ze szkoły przymusu oraz presji rywalizacyjnej. Taki wybór nie zaskakuje, biorąc pod uwagę fakt, że plan daltoński powstał w ramach Nowego Wychowania, które kładło nacisk na jednostkę – jej upodmiotowienie.
prof. dr hab. Roman Leppert