Jak od mówienia o zmianie przejść do działania – rozmowa z Dorotą Kujawa-Weinke
Filmy / 19 grudnia 2019 / Ilość odsłon: 196

Z dzisiejszym gościem rozmawialiśmy o tym, jak sprawić, by nauka była atrakcyjna dla uczniów, czy szkoła bez ocen jest możliwa, dlaczego jedni potrafią przejść proces zmiany, a inni sobie z tym nie radzą, co możemy zrobić w skali mikro, aby móc oddziaływać szerzej. Będziemy się starali, aby na te pytania odpowiedziała Dorota Kujawa-Weinke – polonistka z Elbląga. Zapraszamy Kategoria A dla tych, co wolą posłuchać poniżej w formie podcastu 🙂 Listen to „ONDU#064: Jak od mówienia o zmianie przejść do działania? – rozmowa z Dorotą Kujawa-Weinke” on Spreaker.

Mój pomysł na zmiany w edukacji – rozmowa z dr Marzeną Żylińską
Filmy , Publikacje/Teksty / 17 lipca 2019 / Ilość odsłon: 744

W czasie tego godzinnego nagrania LIVE poznajemy drogę zawodową w edukacji dr Marzeny Żylińskiej, jej projekty związane z ruchem BSS czyli Budzące się Szkoły, Edukatorium, działalność wydawnicza i szkoleniową. Wszystko ma na celu rozwijać edukację w Polsce w taki sposób, aby uwzględniona została współczesna wiedza o rozwoju ludzkiego mózgu, który na każdym etapie ma równe potrzeby i różne możliwości. Dlaczego więc skoro to wiemy nadal stosujemy metody, które powstały kiedy jeszcze tej wiedzy nie było? Czy to tylko związane jest ze strachem, a może po prostu z niewiedzą? A może wiedza już jest, tylko system szkolny jest tak skostniały, że nawet najlepiej wyedukowany nauczyciel trafiając do zawodu napotyka mur nie do przebicia? O tym wszystkim dyskutujemy, rozmawiamy i wyciągamy od naszego rozmówcy ciekawe wskazówki i porady zarówno dla nauczycieli jak i dla rodziców.  

Jak uczyć bez ocen? – rozmowa z Jarosławem Dursewiczem
Filmy / 17 lipca 2019 / Ilość odsłon: 554

Jarosław Durszewicz jest dyrektorem szkoły podstawowej w Dusocinie k/Grudziądza, w której od dwóch lat wraz ze swoimi nauczycielami rozpoczął działania zmierzające do tego, aby wyeliminować oceny jako wsparcie motywacyjne do uczenia się dzieci w klasach starszych szkoły podstawowej. Ponieważ bardzo często spotykamy się w dyskusjach z nauczycielami, że prawidłowe ocenianie to najlepsze co może spotkać ucznia szukającego wskazówek czy podąża w dobrym kierunku, poszukujemy dowodów na to, że nie mają racji. Są już dostępne opracowania, mówiące że ocenianie notą, czy substytutem w postaci punktów, procentów, chmurek, medali na dłuższą metę nie sprawdza się i prowadzi do utraty motywacji wewnętrznej, co w konsekwencji powoduje spadek zaangażowania w naukę a w konsekwencji utratę oczekiwanych wyników. Tym bardziej cenne jest wysłuchać wprost z ust prowadzącego edukację bez ocen, w jaki sposób jest to wdrażane, jakie napotykano trudności i najważniejsze kiedy i jakie uzyskano efekty. Mamy nadzieję, że rozmowa z dyrektorem Durszewiczem to początek pewnego projektu, który w postaci pomysłu pojawił się zaraz po zakończeniu spotkania. W sierpniu będziemy wiedzieli, czy ten pomysł się zmaterializuje, o czym oczywiście naszych czytelników poinformujemy.

Nieszablonowy plan daltoński – rozmowa z Agnieszką Czeglik
Filmy / 7 maja 2019 / Ilość odsłon: 673

Zapraszamy na bardzo energetyczną rozmowę, pełną wartościowych wskazówek związanych ze stosowaniem planu daltońskiego w przedszkolu. Naszym rozmówcą jest Agnieszka Czeglik, wieloletnia dyrektorka daltońskiego przedszkola ze Szczecina, z którą dyskutujemy na temat zagrożeń i błędów, jakie może popełnić nauczyciel wdrażając plan daltoński.

Drama w edukacji – rozmowa z Iwoną Marią Stankiewicz
Filmy / 14 marca 2019 / Ilość odsłon: 334

Drama nie jest jedynym tematem, który poruszamy w tym nagraniu video. Rola edukacji w Polsce jest na odległym miejscu jeśli chodzi o priorytety, a szacunek do zawodu nauczyciela jest dezawuowany przede wszystkim przez tych, którzy szczególnie powinni o ten zawód dbać. Tak więc nie obyło się bez politycznych wycieczek, ale mamy nadzieje, że na poziomie 🙂

Zapisz się do naszego newslettera!
Szanujemy Twoją prywatność.