Kolejny listek na daltońskim drzewie

23 grudnia 2011 | Autorem wpisu jest: | Ilość odsłon: 3 876

10 grudnia poznaliśmy wspaniałą radę pedagogiczną PRZEDSZKOLA nr 135 w Krakowie. Podczas kilkugodzinnego spotkania mieliśmy okazję wymienić się doświadczeniami oraz rozwiać rodzące się wśród słuchaczy wątpliwości. To co ucieszyło, to stwierdzenia, że rozwiązania pedagogiki planu daltońskiego są dość proste do wprowadzenia przy konsekwentnej aczkolwiek stopniowej realizacji.

Co najważniejsze stosowanie metody planu daltońskiego nie wpływa na podstawę programową ani na wybrany do realizacji przez nauczyciela program nauczania. Zgromadzonym nauczycielom najbardziej podobał się zegar, plan dnia oraz system informowania potrzeb fizjologicznych. Wielu wśród zgromadzonych słuchaczy stwierdziło, że proponowane narzędzia porządkują zasady funkcjonowania dziecka w grupie i jednocześnie ułatwiają proces organizacji i motywacji – tak ważny podczas edukacji. Dziękujemy za bardzo miłe przyjęcie i trzymamy kciuki za rozwijanie idei Helen Parkhurst.

Anna Sowińska

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *