Paul Bruijn – streszczenie wykładu

3 września 2012 | Autorem wpisu jest: Robert Sowiński | Ilość odsłon: 2 185

W pierwszej części wykładu przedstawię ogólne informacje w jaki sposób można uczyć i szkolić studentów oraz nauczycieli aby mogli w swojej pracy z dziećmi wykorzystywać założenia pedagogiki daltońskiej.
W części drugiej  pokażę sposoby jak wspierać nauczycieli i dyrektorów szkół tradycjnych w drodze dochodzenia do transformacji w szkołę zorientowaną na edukację daltońską. Ta część zawiera informację o programie niezbędnych szkoleń z jednoczesnym zwróceniem szczególnej uwagi na to, co można nazwać „równoległym procesem” w życiu szkoły.
W trzeciej części omówię zagadnienia, na które należy zwrócić szczególną uwagę podczas szkoleń, czyli na współpracę, odpowiedzialność i wolność. Wyjaśnię  pojęcie „własności” w procesie edukacji, co stanowi najlepszy sposób na to aby uczeń stał się i pozostał właścicielem własnej edukacji.

Te wszystkie zagadnienia będą bogato ilustrowane przykładami z różnych placówek edukacyjnych, którym pomagaliśmy w procesie transformacji.
Wykład ten pozwoli zapoznać się ze specyfiką tej metody oraz zobaczyć drogę, jaka prowadzi do zastosowania pedagogiki planu daltońskiego w procesie uczenia.

Paul Bruijn

 

Fragment CV:

Od 1972 do 1976 studiował pedagogikę, gdzie został zainspirowany ideami Helen Parkhurst. W tamtym czasie miał marzenia, które rozwijały się w jego umyśle i przekuwał je na rzeczywistość. Chciał zostać nauczycielem, potem vice-dyrektorem, dyrektorem szkoły i wreszcie wykładowcą w Akademii Pedagogicznej. W 2009 jego życie zawodowe zatoczyło koło. Był z powrotem w miejscu, gdzie zaczął jako student w 1972 roku. Stał się później nauczycielem / konsultantem KPZ-uniwersytetów specjalizujących się w edukacji daltońskiej. W 2008 roku, został wiceprezesem Dalton International.
Drugi marzeniem i celem była praca w szkole daltońskiej, ponieważ edukacja według planu daltońskiego była dla niego najlepszym sposobem, w jaki dzieci powinny uczyć się i rozwijać. Po długim okresie pracy w różnych tradycyjnych szkołach udało mu się przekształcić w jedną z nich, która znana jest do dzisiaj jako jedna z najlepszych szkół daltońskich w Holandii.
Teraz, w wieku pięćdziesięciu ośmiu lat jest dumny, że może szerzyć wizję Helen Parkhurst, gdziekolwiek się pojawi.

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *